cvc
Počítejte s Fordem

Ford se opět dostal na seznam nejetičtějších společností. Jako jediný mezi automobilkami

 
cvc

Agresivní až nekalé obchodní praktiky jsou bohužel nedílnou součástí strategie některých společností a totéž platí o přístupu k životnímu prostředí a lidské síle. Ford ale dělá dlouhodobě vše proto, aby se podobné pověsti vyhnul. A je očividně úspěšný. Svědčí o tom skutečnost, že se dostal na prestižní seznam Nejetičtějších společností roku 2015, který každoročně sestavuje Institut Ethisphere.

Tak trochu smutné prvenství…

Ford je jediným zástupcem mezi automobilkami, který se na prestižní seznam dostal. A nejen to. Mezi nejetičtějšími společnostmi je již po šesté v řadě. Pro společnost je to tedy samozřejmě vynikající zpráva. Ne tak pozitivní je však to, že je v rámci automobilek jediný.

Etika výrazně ovlivňuje úspěch

Řada potenciálních zákazníků se před nákupem zboží informuje o obchodních praktikách té či oné společnosti. Podle aktuálního dotazníku provedeného v USA se dokonce až třetina obchodů nezrealizuje jen proto, že o prodávajícím zákazník zjistí negativní informace. Trend je přitom patrný ve všech generacích, nejvíce ale u mladých lidí. Zdá se tedy, že je reputace firmy neméně důležitá jako kvalita jejího produktu jako takového.

Co přesně se hodnotí?

Metodika hodnocení je přesně popsána v AJ na stránkách Institutu. Faktorů je hodně. Velkou roli hraje např. idea “korporátního občanství”, kultura etiky, přístup k životnímu prostředí, reputace mezi zákazníky či třeba společenská odpovědnost. Kritéria jsou nastavena tak, aby umožňovala posuzovat jednotlivé instituce objektivním, konzistentním a standardizovaným způsobem.


Diskuze


Reklama

FordShop.cz: Aktualizace map Ford 2016