PCS_0528-ogc2 (1)
Počítejte s Fordem

Ford úspěšně otestoval odolnost nadcházející generace modelu F-150 Raptor

 
PCS_0528-ogc2 (1)

V nehostinných podmínkách amerického jihozápadu testoval před pár dny modrý ovál, co vydrží model F-150 v nejsilnější specifikaci Raptor. Vůz, který má v příštím roce vystřídat stávající Raptor, přitom obstál na výbornou. Testovací jezdci v něm lítali více než stopadesátikilometrovou rychlostí po poušti, brodili se v tekutém písku a mnoho dalšího. To vše přitom v nesnesitelných vedrech, které si dokáže živě představit jen ten, kdo se do pouštních oblastí Nového Mexika a Nevady už někdy podíval.

Vysoké off-road rychlosti jsou doménou Fordu F-150 Raptor

Přirozeným prostředím modelu F-150 jsou a vždycky byly divoké americké pustiny. Jejich nerovnosti musel vůz, často i s těžkým nákladem, překonávat ve vysokých rychlostech a hlavně dennodenně. Ptáte se proč ve vysokých rychlostech? Řada amerických rančů či polností je velikostně naprosto nesrovnatelná s těmi českými (evropskými). Průměrné české pole člověk pěšky obejde za nějakých 15, možná 20 minut. V USA je ale všechno jinak. Pokud se chcete na takovéto vzdálenosti efektivně pohybovat, nevystačíte si s autem, které se při jízdě po polní cestě rychlostí 30 km/h třepe jako korouhvička ve větru. Prostě potřebujete jezdit rychleji. A právě na to je ideální mašinou Ford F-150 v nejsilnější specifikaci Raptor. Během pouštního testování jezdil vůz v “polních” podmínkách rychlostí i přes 150 km/h. A na to už jsou potřeba pořádné koule.

Tvrdé testování prototypu

Ford na americký jihozápad poslal prototyp nové generace Fordu F-150. Auto bylo poskládáno z komponentů současné generace a z komponentů nových, aby se zjistilo, kde jsou případné slabé stránky v konstrukci vozu. Pokud vás zajímá, jak přesně probíhalo testování, můžete vzít jed na to že hodně drsně. Vůz jezdil ve zhruba stokilometrových pouštních okruzích s tím, že každý z nich byl zakončen rychlým nájezdem na plošinu a skokem do výšky asi 60 cm a zase zpět. Celkem auto ujelo v drsných podmínkách přes 1600 kilometrů.

O 25 % rychlejší než současná generace

Ford nezveřejnil žádná konkrétní čísla kromě toho, že zajel testovaný prototyp v extrémních podmínkách celkovou vzdálenost o čtvrtinu rychleji než aktuální generace. Místy se pohyboval rychlostí přes 150 km/h a potom zase prudce brzdil do míst, ve kterých bylo třeba se brodit hlubokými kolejemi v tekutém písku.

Pod kapotou nemůže chybět EcoBoost

I přes své na obří americké vozy téměř úsměvné parametry je 3,5 V6 EcoBoost montovaný do Raptoru mimořádně agilní jednotkou. Svoje kvality prokázal během několika off-road závodů a vytrvalostních soutěží. Ještě před tím, než jej do svého vozu dostal Mike McCarthy během slavného vytrvalostního závodu Baja 1000 napříč kalifornským poloostrovem v Mexiku, absolvoval tento konkrétní motor skoro čtvrt milionu kilometrů na testovacím dynamometru. Poté byl použit pro pohon vozu stahujícího dřevo z lesa a pak ještě táhl pětitunový přívěs se dvěma auty po závodní dráze po dobu 24 hodin. Motor se tedy osvědčil i v extrémních podmínkách. A nutno dodat, že EcoBoost neselhal ani nyní na jihozápadě USA.

Na výběr z několika jízdních módů

U současného Raptoru je možné si vybrat hned ze šesti jízdních režimů. Nová generace bude tyto možnosti (možná dokonce ještě rozšířené) nabízet také. O jaké režimy se jedná?

  • Normal mode pro běžný provoz,
  • Street mode pro rychlejší jízdu po silnici,
  • Weather mode pro déšť, sníh a náledí,
  • Mud and Sand mode pro jízdu v blátě a písku,
  • Baja mode pro rychlou jízdu v poušti, a
  • Rock mode pro jízdu minimální rychlostí v těžkém terénu

Auto se tedy bude schopné popasovat se všemi možnými podmínkami. Vzhledem k mimořádným jízdním vlastnostem v těžkém terénu zaujme nadstandardní komfort i při rychlé jízdě po silnici.


Diskuze


Reklama

FordShop.cz: Aktualizace map Ford 2016