All-NewFordGT_10_HR (1)---
Počítejte s Fordem

Závodní verze Fordu GT se představí už za pár dní v Le Mans. Bude u toho i Bill Ford

 
All-NewFordGT_10_HR (1)---

Nová generace ikonického Fordu GT plnila před pár měsíci přední stránky snad všech motoristických médií. A schopnost oslnit pořád neztratila. Již více než týden se spekuluje o tom, že se mírně upravená verze vozu postaví na start legendární 24hodinovky v Le Mans. Ta přitom začíná už pár dní.

Naváže Ford na staré dobré časy?

Pamětníkům a nadšencům možná po přečtení nadpisu vystřelil nadšením krevní tlak do neměřitelných výšin. Vraťme se ale nyní nohama na zem: “gétéčko” se bohužel na ostro v Le Mans na startovní čáru nepostaví. Nicméně pro Ford to bude i tak den D. Jednak zde bude nový Ford GT oficiálně představen – ostatně lepší příležitost si u modrého oválu vybrat nemohli. S trochou nadsázky by se dalo říct, že bez Fordu by nebylo Le Mans tak, jak jej známe. Automobilka tu ale podle všeho odhalí své závodní plány pro rok 2016. Ve hře je tak ostrý start závodní verze nového GT např. při dalším ročníku slavné vytrvalostní soutěže.

Do Le Mans dorazí i Bill Ford

83. ročník legendární dvaceti-čtyř-hodinovky odstartuje druhá nejvyšší šarže detroitské automobilky, Bill Ford. Podobné cti se rodině Fordů dostalo naposledy téměř před půlstoletím. Tehdy se psal rok 1966 a závod startoval Billův strýc Henry Ford II. A odstartoval ho hodně dobře. Především tedy proto, že v tomto roce zaznamenala první generace Fordu GT historicky největší triumf v historii závodu.

Ford bude mít na Le Mans svůj vlastní box

Modrý ovál pro návštěvníky Le Mans chystá vlastní box. A to i přesto, že žádné vozidlo na start nepostaví. Někomu se může tento krok zdát nelogický. My jej však chápeme jako jednoznačné potvrzení toho, o čem se spekuluje už téměř dva roky. Ford je se zrozením nové generace modelu GT připraven vrátit se oficiálně zpět na okruhy a vítězit. Že by se tedy chystal návrat hvězdných 60. let? No, uvidíme…

Závodní verze bude podobná té silniční

Nikdo nepochybuje o tom, že je i sériový Ford GT pěkně brutální náčiní. U závodničky ale půjdou konstruktéři ještě dále. Ne ale zase o moc. Auto bude pohánět stejný přeplňovaný šestiválec EcoBoost jako “běžné” GT – ano, nepřepsali jsme se, EcoBoost! – s řídicí jednotkou od Roush-Yates. V podstatě totožný agregát nyní pohání závodní vozy Ford Daytona. Převodovku pak připraví firma Ricardo. S vývojem dále pomohou také konstruktéři z Multimatics.

Testování už začalo

Prototyp vozu se už podíval na testovací okruh. Stalo se tak v kanadském Ontariu na okruhu Calabogie Motorsport Park před zhruba 3 týdny. Za volant si sedl Scott Maxwell z Multimatics. Podle všeho se tedy máme na co těšit.


Diskuze


Reklama

FordShop.cz: Aktualizace map Ford 2016