F-650 4
Počítejte s Fordem

V kabině obřího Fordu F-650/F-750 bude slyšet trávu růst

 
F-650 4

Velké užitkové vozy Ford F-650 a F-750 modelového roku 2016 budou až o 45% tišší než jejich předchůdci. Můžou za to především konstrukční změny ve spalovacím systému vozu, v blocích motoru z litiny s červíkovým grafitem a také v turbu. Zmodernizované vozy, které půjdou do prodeje během léta, by tak měly i přes svoji robustnost působit uhlazeněji a hlavně komfortněji. Ubude totiž hluku a vibrací jak v kabině tak mimo ni.

Užitkoví mastodonti slaví patnáctiny

Velcí bratři, Ford F-650 a F-750, letos slaví kulaté patnácté narozeniny. Vyrábí se totiž od roku 2000, kdy vystřídaly F-600, F-700 a F-800 pamatující ještě Ronalda Reagana. V rámci aktuální modernizace se inženýři Fordu podívali, mimo jiné, na zoubek slavnému dieselovému agregátu Power Stroke. Vyhráli se např. se systémem vstřikování paliva. Ten už není jednobodový, nýbrž dvoufázový. Před hlavním vstřikem totiž nově operuje ještě pilotní vstřik, který začíná kompresi. Výsledkem je kultivovanější chod. Mnohem hůře slyšitelné je např. klasické dieselové klapání.

Výrazně menší hluk při jízdě i na neutrál

Při jízdě rychlostí 100 km/h se hluk v kabině snížil o čtvrtinu ze 74 decibelů na 68 decibelů. Při běhu motoru na neutrál šla hluková hladina dolů dokonce o 45 % ze 63 decibelů na 48 decibelů. Posádka tak bude při své práci mnohem méně vyrušována nepříjemným hlukem. Komfortněji se pak budou cítit i kolemjdoucí a ostatní účastníci silničního provozu. Mimochodem pokud se vám výše uvedená čísla nezdají, je to tím, že decibel je jednotka počítaná logaritmicky (100 dB není dvakrát tak silný hluk jako 50 dB).

Tři výkonové varianty dieselu Power Stroke

Pokud si pod kapotu svého modernizovaného Fordu F-650/F-750 zvolíte naftu, nabídne vám modrý ovál tři výkonové verze legendárního V8 Power Stroke.

  • 270 koní (914 N.m.)
  • 300 koní (948 N.m.)
  • 330 koní (982 N.m.)

Ve svém třídě jsou motory nejen nejsilnější. Ford si je navíc jako jediný sám vyrábí a vyvíjí.

Pod kapotou také benzín + tovární úprava na LPG či CNG

Pokud nechcete naftu, nabízí pro vás modrý ovál benzínový V10 o objemu 6,8 litru (výkon 320 koní). Výhodou je tovární přestavba na LPG či CNG v ceně. Všechny motory jsou pak zpřevodované automatickou převodovkou.

Komfort jako v osobáku

Navzdory svému drsnému charakteru je jízda ve Fordu F-650/F-750 komfortní skoro jako v osobním voze. Nechybí multimediální systém SYNC. Fleetové manažery určitě potěší systém Crew Chief pro správu vozového parku.


Diskuze


Reklama

FordShop.cz: Aktualizace map Ford 2016