foec20_54f83a442f691
Počítejte s Fordem

Ford EcoSport by měl na konci roku konečně dorazit i do ČR. Auto zároveň dozná několika změn

 
foec20_54f83a442f691

O městském SUV Ford EcoSport toho bylo napsáno hodně. Jen málokdo jej však viděl naživo v ulicích. No, situace by se mohla do konce roku změnit. Ford se totiž nedávno nechal slyšet, že by i na český trh rád vypustil tohoto mladšího a méně vzrostlého sourozence oblíbené Kugy. Vůz by ale měl trochu změnit tvář. Ta tam bude nejspíše rezerva na pátých dveřích. K celkově elegantnějšímu vzezření pak přispějí i plánované změny na přístrojovém panelu.

V Německu se autíčko prodává už dlouho…

Mekkou automobilky Ford je na starém kontinentě především Velká Británie. Asi nás tedy nepřesvědčí, že je za Lamanšským průlivem EcoSport k mání už nějaký ten pátek. Vůz se však úspěšně prodává i u našich západních sousedů. V Čechách bohužel oficiální distribuce chybí. Vše by se ale mělo změnit koncem tohoto roku. Nutno dodat, že Ford EcoSport nerozvíří vody segmentu malých SUV ve starém a celkem dobře známém kabátě. Chystá se totiž modernizace vozu. Konstruktéři naznali, že ačkoliv je rezervní kolo na kufru mimořádně praktické řešení pro off-roadování chtivé fordisty, běžný motorista jej příliš neocení. Mělo by tedy zmizet. Další změny se pak budou odehrávat v interiéru. Mluví se o nových budících a přepracované palubní desce.

Ať už bude rozsah obměn jakýkoliv, jejich hlavním účelem bude umírněnost a civilnost. Terénní gumy, zdvižený podvozek a přední tlama ve stylu F-150 Raptor s velkými písmeny Ford, tak určitě nebude to, čeho se za několik měsíců dočkáme.

Více silnice, méně terén

Důležité změny zažije také podvozek. Inženýři od Fordu plánují EcoSport ještě více zcivilnit i díky sníženém podvozku a novému zavěšení. Horalé a zimomřivci pak určitě zajásají nad novým zimním paketem. Ten bude zahrnovat kromě vyhřívaného čelního skla také vyhřívaná zpětná zrcátka a přední sedadla. Vůz by měl volitelně dostat také prvky, na které jsme zvyklí spíše ve vyšších segmentech (např. parkovací kamera).

Údajně se chystá i sportovní verze

Na Ženevském autosalonu, kde své plány modrý ovál zveřejnil, se mluvilo také o sportovní verzi vozu označované jako “S”. Ta by měla mít 17palcová kola z lehkých slitin, speciální modrý lak a fešný zadní difuzor. Co přesně pak bude mít nový EcoSport pod kapotou, zatím nevíme. Žádná velká revoluce se ale konat nebude. To znamená, že nás čekají buď osvědčené nafťáky anebo úsporné motory řady EcoBoost.


Diskuze

  • ivo

    Myslím si, že tady to marketing Fordu neurejdoval na celé čáře. Již několik let v Evropě všechny ženy šílí po SUV do města, kde je požadavek “Vyšší posaz” a rozhled z auta, stačí pohod přední nápravy, délka do 4,20 m, ale raději o něco méně, litrový motor a cena tak do 349 900 Kč nebo ještě lépe a la Focus 319 900 Kč. Nejhorší na tom je, že Ford toto auto má, ale Evropa (střední a východní) ho asi nezajímá. Jen v Česku byste nestačili dovážet, klidně by to mohl být s starší model s “bobkem” vzadu, tedy rezervou, které jen umocňuje terénní nádech a je sexy. Místo toho máme “nové” káčko – fakt tleskám, to bude určitě prodejní trhák asi stejně jako Béčko s cenou mimo mísu. Tak se dál plácejte po zádech jak jste dobří, ale nezapomeňte, jak dopadl Opel. Mějte se :o)


Reklama

FordShop.cz: Aktualizace map Ford 2016