cvc
Počítejte s Fordem

Příští Focus bude také ve verzi kupé, hybrid i cross-over

 
cvc

Konkurence v rámci nižší střední třídy byla tvrdá odjakživa. A žádné tání ledů se nechystá. Možná spíše naopak. Ford před pár dny oficiálně potvrdil, že další generace Focusu bude mnohem komplexní než ta současná. Mělo by se nově objevit kromě dvoudveřového kupé také outdoorové provedení s pohonem čtyř kol a zvýšeným podvozkem. To má podle plánů automobilky zatopit hlavně rivalům z koncernu VW. Pravděpodobně nebude chybět ani modernizovaná verze elektromobilu s nulovými emisemi a pak také hybrid. Vozy by se měly objevit v roce 2018.

Kdo s koho? Ford jde tvrdě proti VW

Plány modrého oválu je možné interpretovat jako přímý útok na německou konkurenci. Kupé verze Focusu by měla být bičem na VW Scirocco a pak také Audi TT. Zvýšená čtyřkolka pak půjde proti Golfu Alltrack a hlavně Octavii Scout. S novým hybridem by pak Ford rád zatopil především Golfu GTE. Ten kombinuje zážehový motor 1,4 FSI s elektromotorem. Kombinovaný výkon obou agregátů se přitom šplhá na 204 koní. Focus však chce nabídnout ještě více. Přitom mu pod kapotou bude vrnět ještě o třídu menší a úspornější motor. Ptáte se jaký? No přece oceňovaný jednolitr EcoBoost.

Focus CC už tu byl. Nové kupé by mělo být více sportovní

Ford vyráběl svůj Focus ve verzi kupé-kabrio v letech 2006 až 2011. I přes sportovní podvozek a vynikající zpětnou vazbu řízení bylo auto chápáno spíše jako elegantní stylovka. Kupé Focus, který přijede podle všeho za tři roky, by ale měl být jiný. Nebude mít stahovací střechu. Naopak nabídne tvrdší a sportovnější svezení. Něco podobného u modrého oválu předvedli naposledy u modelu Puma v 90. letech. Ten se přitom i dnes těší velké oblibě a pro sportovně laděné řidiče mající hluboko do kapsy představují zachovalé kusy pořád tajný trumf.

Měla by přijet i 4×4 verze bez zvýšeného podvozku a oplastování

Ford naznačil, že by se mohla příští generace Focusu rozrůst kromě zvýšené verze také o silniční čtyřkolku. Ta bude od předokolky na první pohled nerozeznatelná. V kombinaci s vyladěným podvozkem a silnými úspornými motory EcoBoost pak může učarovat nejen milovníkům německých vozů, které tuto možnost již nějakou dobu nabízejí, ale také motoristům, kteří dnes sedlají třeba Subaru Impreza. Příští generace Focusu – bez ohledu na karosářské provedení – by navíc měla být zase o něco lehčí. Mluví se o úspoře kolem 50 kilogramů.


Diskuze


Reklama

FordShop.cz: Aktualizace map Ford 2016