FordFocusRS_01
Počítejte s Fordem

Focus RS III je oficiálně venku. Velkým překvapením je pohon všech kol

 
FordFocusRS_01

S novým Focusem RS dělali u modrého oválu dlouho drahoty. Neustále se ladilo, vylepšovalo a testovalo. Běžný pozorovatel už skoro dostával pocit, že auto snad ani nebude. Neustále sice unikaly fotky či technická data. Vše bylo ale zabaleno do roušky neurčitosti a nejasnosti. Těm je ale od včerejška konec. Ford totiž konečně oficiálně představil svoji novou chloubu. A přišel i šok: vůz dostal pohon na všechna kola.

Nový Ford Focus RS (2015)Na letošním ročníku autosalonu v Ženevě představil Ford Motor Company ve výstavní premiéře nový sportovní hatchback Focus RS

Posted by Ford Magazín on Saturday, 11 April 2015

 

Brutální náčiní na české okrsky

V oficiální zprávě zní, že bude výkon nového Focusu RS přes 320 koní. Automobilka si tak očividně stále nechává nějaký prostor k jeho konečnému vyladění. Není žádnou novinkou, že bude auto pohánět čtyřválec EcoBoost (ten samý, který je v Mustangu). Oproti původnímu pětiválci od Volva bude EcoBoost lehčí, úspornější, silnější a měl by podle všeho zajistit i lepší chování na silnici. Šokem je pak způsob přenosu tohoto výkonu. Auto dostane pohon všech kol s dynamickým přesměrováním točivého momentu. Nový Focus RS se tak bude chovat mimořádně stabilně a jistě jak na okruhu, tak na českých okrskách.

Focus RS je součástí globální sportovní platformy

Nová generace nejostřejšího Focusu přichází hned po supersportovním Fordu GT a Shelby GT350R Mustang. Stejně jako oni je i Focus RS jedním z 12 nových globálních sportovních modelů, které se Ford v rámci speciální iniciativy zavázal do roku 2020 představit. Díky této platformě, která je součástí obchodní strategie One Ford, se tak Focus RS nově podívá třeba i do Spojených států.

Výrazné sportovní prvky

Focus RS není běžné auto a dává to o sobě náležitě vědět. Na první pohled zaujme obří tlama a agresivní nárazník s průduchy, zádi pak dominuje masivní spojler, výrazné difuzory a dva obrovské výfuky. Machisticky působí také speciální 19“ kola s ultratenkým obutím. No, pokud bychom to měli shrnout jednou větou: auto bude poutat pozornost na míle daleko.

Na vývoji nového systému pohonu všech kol pracovala i legenda rally Ken Block

Pohon všech kol bude u Focusu RS zajišťovat mimořádný grip na všech površích a ve všech podmínkách. Systém využívá dva elektronicky ovládané spojkové moduly na obou stranách zadní nápravy. Jejich úkolem je ovládat rozdělení točivého momentu na přední a zadní kola, umí ale rozdělit točivý moment i v rámci jedné nápravy. Výsledkem je mimořádná stabilita v prudkých zatáčkách. Na vývoji systému se podílel i známý rally jezdec Ken Block.


Diskuze


Reklama

FordShop.cz: Aktualizace map Ford 2016