ShelbyGT350R_02_HR
Počítejte s Fordem

Shelby GT350R Mustang: další ostré náčiní na okruh i do běžného provozu

 
ShelbyGT350R_02_HR

Před pár dny jsme vás informovali o premiéře nové generace supersportovního Fordu GT. Z dílen modrého oválu však zanedlouho začne vyjíždět další velice zajímavé naostřené vozítko. Shelby GT350R Mustang je upravenou verzí Shelby GT350, která debutovala v listopadu v Los Angeles. Vůz s přídomkem R v názvu bude ve srovnání se “standardní” verzí o 60 kilo lehčí, nabídne vyšperkovanou aerodynamiku a také silnější motor.

Pod kapotou nejsilnější nepřeplňovaný motor, který kdy Ford vyrobil

Kola vozu roztáčí stejně jako u standardní verze osmiválec o objemu 5,2 litru naladěný na více než 500 koní. Jedná se o prozatím nejsilnější nepřeplňovaný agregát, který kdy inženýři Fordu vyvinuli. Motor využívá ploché klikové hřídele, což je řešení, se kterým se setkáváme pouze u závodních aut a vysoce prémiových vozů (např. Ferrari). Zpřevodování je šestistupňové, kvalty se hází manuálně. Mimořádně výkonný je také speciální chladič, díky kterému dokáže motor pracovat v závodním režimu tak dlouho, jak to je bude jezdce bavit.

Závodní vůz homologovaný pro běžný provoz

Spíše než běžným vozem je Shelby GT350R Mustang okruhovým speciálem, se kterým se ale lze vydat i na běžné silnice. Ostatně tomu odpovídají i specifikace: přední karbonové lízátko sice dokáže bravurně optimalizovat aerodynamický odpor. V klasickém provozu ale umí být poměrně náchylné na poškození. Stačí najet na obrubník a je vymalováno. Na zakázku vyrobené okruhové pneumatiky pak vůz podrží i za podmínek, kdy fyzikální zákony jakoby neplatily. Rozbité silnice jim však nesvědčí. Shelby GT350R Mustang je prostě specifické náčiníčko, které je primárně určené pro závodní podmínky. Ostatně v autě chybí zadní sedadla, koberečky a, světe, div se, i klimatizace. V rámci speciálního paketu je sice tuto komfortní výbavu včetně dotykového displeje možné dokoupit. Většina zákazníků ji ale asi chtít nebude. Při řízení se totiž budou věnovat něčemu úplně jinému.

Kola z uhlíkových vláken zatím z mainstreamových automobilek nikdo nepředstavil

Shelby GT350R Mustang je téměř o 60 kg lehčí než jeho civilní verze. Přispívají k tomu i speciální – a unikátní – 19palcová kola z uhlíkových vláken. Ta jsou nejen o skoro 6 kg lehčí. Ford se navíc díky nim zapsal do historie. K tomuto technologickému řešení se totiž prozatím mezi mainstreamovými výrobci nikdo neodhodlal.

Limitovaná série. Výroba začne ještě letos

Vůz by se měl dostat na pulty autosalonů ještě letos. Na evropský trh se ale podle všeho nepodívá. Šedý dovoz však určitě fungovat bude. Takže pokud se vám seběhnou sliny a bestii se jménem Shelby GT350R Mustang prostě neodoláte, nemusíte věšet hlavu na ramena.


Diskuze


Reklama

FordShop.cz: Aktualizace map Ford 2016