gt1
Počítejte s Fordem

Nová generace Fordu GT představena. V hlavní roli moderní design, přeplňovaný motor a karbon

 
gt1

Modrý ovál před pár dny na autosalonu v Detroitu představil novou generaci svého kultovního supersportu GT. Ten se přitom od svého předchůdce výrazně liší jak vzhledem, tak použitou technikou. Na voze bychom sice nějaký ten retro prvek našli. Celkově ale nový GT působí mnohem moderněji, až futuristicky. To je dáno rozsáhlým použitím uhlíku pro odlehčení – základem vozu jsou totiž uhlíková klec chránící prostor pro posádku a bezpečnostní rámy. Energičtější křivky jsou ale i důsledkem aerodynamické optimalizace. A ještě jedna důležitá novinka: srdcem vozu je motor EcoBoost.

Nový kabát autíčku sluší

Nový Ford GT výrazně omládl. Milovníci retro linií odkazujících na hvězdná šedesátá léta se sice mohou cítit mírně zaskočeni. Ovšem doba jde dál. Od premiéry starého GT uplynulo již desetiletí a konstruktéři Fordu s nějakými inovacemi prostě přijít museli.

A také přišli. Nové “gétéčko” má kompletně inovovanou karoserii, jejíž základem je uhlíková klec chránící prostor pro posádku. Ta je pak doplněna hliníkovými bezpečnostními rámy. Z uhlíkových vláken jsou přitom vyrobeny i panely karoserie. Fordu se hliník mimořádně osvědčil už u oblíbeného pick-upu F-150. Ten díky němu zhubl o 300 kilo. Karoserie je navíc i odolnější a pevnější. Přesné technické údaje sice zatím neznáme. Jisté ale je, že nový Ford FT nabídne mimořádný poměr výkonu na hmotnost.

Pod kapotou EcoBoost. Ford dokazuje, že s downsizingem počítá i u supersportovních a závodních vozů

Minulou generaci vozu poháněl robustní osmiválec o objemu 5,4 litru. Právě představená nová generace ale o téměř dva litry objemu přišla. Ano, slyšíte dobře. Kola nového supersportovního Fordu GT roztáčí agregát o objemu “pouhého” 3,5 litru. Motor z rodiny EcoBoost však i přesto produkuje výkon vyšší než 600 koní. Jak je to možné? V hlavní roli je především dvojí přeplňování.

Zpřevodování pomocí sedmistupňového automatu

Výkon motoru bude na kola přenášen pomocí dvojspojkové automatické převodovky. Zmizí tedy známá “kulečníková koule” coby řadicí páka. Někdo možná tento retro prvek opláče. Moderní automat ale rozhodně jízdní vlastnosti vozu nepokazí. Právě naopak. Díky dvěma spojkám umí převodovka zařadit vhodný stupeň během několika milisekund. V konečném důsledku tak bude vůz živější než s klasickým manuálem.

Nový Ford GT je jedním z 12 nově avizovaných sportovních vozů, které by měly přijet do roku 2020

Před několika měsíci jsme vás v souvislosti s novým Focusem RS informovali o plánu modrého oválu představit 12 nových sportovních modelů do roku 2020. A v Dearbornu si očividně legraci nedělali. Po Focusu RS je totiž venku další sporťák, tentokrát dokonce supersport GT. A další se chystají…

Ford GT – výkladní skříň modrého oválu

Nedávno odhalený supersport představuje to nejlepší, co Ford kdy vyrobil. Pod kapotou ržá více než šestisethlavé stádo pěkně ostrých koní, kteří si to neváhají rozdat ani s italskou automobilovou šlechtou. Pokud se bojíte, že srdce vozu kvůli dvojitému přeplňování moc nevydrží, můžete zůstat v klidu. Agregát má na svém kontě několik triumfů ve vytrvalostních závodech a prošel náročným testováním i v laboratorních podmínkách. Můžete se tedy na něj zcela spolehnout.

Bude auto i v Čechách?

Ford podle všeho dodá nové GT jen na některé vybrané trhy. ČR by mezi nimi sice být neměla. Případný vážný zájemce si jej ale může obstarat v zahraničí. Takových vozů bude v Česku dle všeho registrováno maximálně několik jednotek kusů. Ostatně Ford GT není žádný konzumní artikl. Jeho cena se bude určitě pohybovat nad 5 miliony korun a příliš klesat nebude ani s věkem.


Diskuze


Reklama

FordShop.cz: Aktualizace map Ford 2016