ford-s-max-vignale-(8)-534523a40a415_630x335
Počítejte s Fordem

Ford možná z Vignale udělá separátní značku

 
ford-s-max-vignale-(8)-534523a40a415_630x335

Nová prestižní odnož Fordu nazvaná Vignale se stala realitou už před časem. Modrý ovál ale podle všeho zvažuje jít ještě o krok dále. Ve hře je totiž oddělení Vignale od automobilky jako takové, čímž by se z luxusní divize stala v podstatě separátní automobilka. Něco podobného už před lety udělala třeba Toyota, když vytvořila Lexus, anebo Nisssan, když začal se značkou Infiniti. Hlavní motivací k tomuto kroku je pak zvýšení prestiže značky a také poptávky po těchto vozech.

Prémiovým značkám se daří. Krizi navzdory

Hospodářská krize, kterou si spojíme s prasknutím hypotéční bubliny v roce 2008 a pak dluhovými problémy v Eurozóně v letech 2009 a dále, je dnes téměř u konce. Řecko zůstává u Eura a nekolabuje, finanční systém je stabilizovaný, astronomická nezaměstnanost se v problémových zemích také postupně snižuje. Jistě, hlavní příčiny této krize byly všechno jen ne odstraněny. O tom ale tento článek není. V souvislosti s touto krizí a s automobilovým průmyslem je však třeba zmínit jednu skutečnost. Potíže sice poznamenaly všechny výrobce, ti prémioví ale – světe, div se – trpěli mnohem méně. Přinejmenším tedy na evropském kontinentu. V USA byla například vláda nucena dát pomocnou ruku General Motors a mračna se stahovala i nad Fordem (tržní kapitalizace modrého oválu se během tohoto období snížila o více než 80 %). Luxusní (či prémiové) automobilky ale paradoxně ztrácely mnohem méně. A co je důležité: tento trend pokračuje. U Fordu se na něj samozřejmě snaží reagovat, výsledkem čehož je nová prémiová divize označovaná jako Vignale.

Vignale je evropskou specialitou

Luxusní vozy Vignale se budou – minimálně prozatím – prodávat pouze na problematickém evropském trhu, a to výhradně ve dvou modelech – Mondeo a S-MAX. Vzhledem k rostoucí roli prestiže a statusu v jiných zemích se ale jeho expanze nedá vyloučit. Na mnoha trzích, kde operuje Ford, je ale synonymem nadstandardu separátní – a tradiční – automobilka Lincoln, která modrému oválu patří. Prozatím budou ale zásadní jeho úspěchy či neúspěchy v Evropě.

Label Vignale přinese víc než jen lepší automobil

Kromě rozdílů ve vozech jako takových by měli mít jejich majitelé ještě řadu dalších exkluzivních benefitů. Spekuluje se např. o delší záruce, komplexním pojištění zahrnutém v ceně vozu či bezplatném mytí a čištění vozu po celou dobu jeho životnosti. Každý prodejce automobilů Ford by navíc měl mít modely Vignale vystavené v odděleném salonku mimo běžný sortiment. Vignale tak nebude jen lepší auto. Půjde o life stylovou záležitost, kterou si vychutná každý, kdo chce poznat, jak chutná nadstandard.


Diskuze


Reklama

FordShop.cz: Aktualizace map Ford 2016