2015-ford-f-150-09
Počítejte s Fordem

Nový Ford F-150 se stal oficiálním vozidlem letošního ročníku výstavy CES

 
2015-ford-f-150-09

Zbrusu nový Ford F-150 se stal oficiálním vozidlem dalšího ročníku veletrhu spotřební elektroniky CES. Ptáte se, proč zrovna “efstopadesátka” a ne třeba Fusion? Odpovíme asi takto: nenechte se zmást prvními dojmy. Z pick-up F-150 totiž sice na jednu stranu doslova vyzařuje robustnost a nekompromisnost. Pod tímto drsným pozlátkem se ale skrývá bohatý koktejl moderních zábavních a bezpečnostních technologií. Řadu z nich byste přitom v této třídě jinak hledali marně. Jde třeba o adaptivní tempomat, aktivní parkovací asistent s kamerou snímající dění kolem vozu v úhlu 360° nebo systém BLIS kontrolující mrtvé úhly.

Další ročník CES začne 6. ledna. Účastní se jej i české firmy

Veletrhu spotřební elektroniky, který se koná tradičně v Las Vegas, se pravidelně účastní i čeští podnikatelé. Nejde sice o událost primárně spojenou s automobilovým průmyslem – asi největší pozornost je upínána na komunikační technologie a software. 9 z 10 výrobců vozů si ji však přesto nenechává ujít. Ostatně není se co divit. Celá řada elektronických systémů se dnes objevuje už i ve vozech středních či nižších tříd.

Nová generace Fordu F-150 je obrovským krokem vpřed

Užitkový model F-150 se stal hvězdou automobilové sekce veletrhu z jednoho prostého důvodu. Inženýři na něm provedli ve srovnání s minulou generací velké množství změn, jejichž implementace by normálně zabrala mnohem déle. Kromě nespočtu elektronických systémů se vůz změnil i po stránce ryze “hardwarové”. Inovativní řešení jsou patrné už jen na konstrukci vozu. Jeho karoserie totiž nově využívá slitinu hliníku, rám je pak z vysokopevnostní oceli. Toto řešení přináší kromě úspory asi 350 kilogramů hmotnosti i větší odolnost vůči oděrkám, škrábancům a rzi. A to se u vozu určeného do těžších podmínek určitě hodí.

Pod drsnou slupkou se skrývá moderní elegán

Ford F-150 není rozhodně žádným spartánským žebřiňákem pro svoz cihel ze stavby, jehož řízení je náročné jako návštěva posilovny. Právě naopak. Auto sice umí zamakat. Posádka se ale po celou dobu jízdy cítí maximálně pohodlně a bezpečně. A nejen to. Pick-up nabízí celou řadu vymakaných funkcí, které byste jinak v této třídě hledali marně. Jde např. o:

  • aktivní parkovací asistent využívající ultrazvukových senzorů
  • adaptivní tempomat se systémem pro odvrácení srážky – vůz umí pomocí radaru měřit vzdálenost mezi přídí a dalším vozidlem. Pokud by došlo k nebezpečnému přiblížení, systém sám aktivuje obrazové a zvukové hlásiče. Umí i předpřipravit brzdy tak, aby bylo případné sešlápnutí pedálu co nejefektivnější.
  • speciální režim pro táhnutí přívěsu s kontrolou světel na přívěsu - systém upozorní na to, která světla na přívěsu svítí a která ne. Řidič tak nemusí vycházet ven a cokoliv kontrolovat. Technologie Dynamic Hitch Assist pak díky zpětné kameře a vizualizaci aktuálního úhlu volantu usnadní parkování s přívěsem.
  • 360° kamera s rozdělenými displeji - tento sledovací systém představuje vlastně čtyři separátní kamery. Díky nim má řidič mimořádný přehled o tom, co se děje kolem něj.
  • zdířky se silným napětím - umožní pohodlné a rychlé připojení celé řady přístrojů přímo na místě anebo během přepravy.
  • LED osvětlení kolem celého vozu - LED diody umístěné ve spodní části zpětných zrcátek doslova rozzáří celý vůz. Za špatné viditelnosti tak budete schopni provést jednoduché montáže, aniž byste přitom potřebovali baterku či jiné osvětlení.
  • systém BLIS pro sledování mrtvých úhlů - mrtvé úhly nejsou pro řidiče ničím příjemným. Díky systému BLIS využívajícímu radarové senzory si z nich ale nemusíte trhat vlasy na hlavě. Pokud se budete snažit odbočit a v mrtvém úhlu bude jiný motorista, systém vás upozorní.


Diskuze


Reklama

FordShop.cz: Aktualizace map Ford 2016