kuga6
Počítejte s Fordem

Nové motory pro Mondeo a Focus zamíří i do SUV Kuga. Splňují emisní normu Euro 6

 
kuga6

Ačkoliv za sebou nemá populární SUV Ford Kuga – narozdíl od Mondea a Focusu – generační výměnu, můžeme se u něj těšit na nové motory. 1,6litrový EcoBoost bude vystřídán jedna pětkou. Ta ale nabídne stejný výkon při ještě nižší spotřebě. Výhodou motoru je také to, že splňuje přísnou emisní normu Euro 6. Změny se však udály i na dieselových motorech. Ty by si sice spotřebu měly udržet zhruba stejnou, nahoru ale půjde jejich výkon. Nejsilnější verze tak z aktuálních 120 kW posílí na pěkných 132 kW. I naftové motory TDCi přitom budou splňovat normu Euro 6.

Čtyři motory pro Ford Kuga

Aktuálně je u SUV Kuga možnost vybírat ze čtyř agregátů, resp. dvou agregátů (naftového a benzínového) ve dvou výkonnostních verzích:

  • 1,5 EcoBoost – 110 kW a 134 kW
  • 2,0 TDCi – 110 kW a 132 kW (370, resp. 400 Nm)

Zákazníci, kteří si pro vůz pojedou do zahraničí, se mohou setkat také s naftovým dvoulitrem naladěným na pouhých 88 kW. Jedná o tentýž motor TDCi podladěný tak, aby produkoval co možná nejnižší emise (podobné vozy na některých trzích přinášejí svým vlastníkům výhody ve formě nižší silniční daně, povinného ručení apod.). Všechny výše uvedené agregáty splňují emisní normu Euro 6.

Základní cenovka nového vozu je 607.940 korun

Ford Kuga stojí se slabší benzinovou jedna pětkou ve výbavě Trend 607.940 Kč. Naopak vrcholná naftová verze 132 kW s pohonem všech kol a automatickou převodovkou PowerShift vyjde na 978.490 Kč. Už v základní výbavě se přitom můžete u Fordu Kuga těšit na 7 airbagů (včetně revolučního kolenního airbagu pro řidiče), stabilizační systém ESP, multifunkční volant, tempomat, bezklíčové startování a mnoho dalšího.

Předokolka, nebo 4×4?

Ford Kuga sice není off-road. S polními cestami a vyjetými kolejemi si ale hravě poradí. Pokud se často pohybujete mimo kvalitní cesty anebo v horských oblastech, určitě zapřemýšlejte o verzi s pohonem všech kol. Díky pokročilému stabilizačnímu systému ESP si můžete věřit i tehdy, když na silnici leží vrstva sněhu či bláto. Systém totiž kontroluje pohyb jednotlivých kol a je schopný elektronicky suplovat uzávěrku diferenciálu.

S automatem PowerShift se nudit nebudete

Zarytým odpůrcům automatických převodovek samozřejmě nic nevnucujeme. Pokud ale přece jen ve skrytu duše přemýšlíte o tom, jaké by to bylo mít v autě automat, možná vás zaujme moderní převodovku PowerShift od Fordu. Tato šestistupňová dvouspojková převodovka kombinuje pohodlí automatické převodovky s výhodami manuálního řazení. Vždy za vás předvolí následující rychlostní stupeň, takže při vlastním přeřazení nedochází k přerušení hnací síly. Výsledkem bleskově rychlého a hladkého řazení převodovky PowerShift je nejen plynulejší a příjemnější jízda, ale i menší spotřeba a emise CO2 než u tradičních automatů. Tato moderní technologie sama zajistí nápravu, když zjistí, že nemáte zařazený správný rychlostní stupeň. Například při předjíždění umí sama podřadit a umožnit tak svižnější zrychlení a bezpečnější předjetí.


Diskuze

  • Petr

    EURO 6 u TDCi je dosaženo vstřikováním močoviny,nebo jinou technologií?Petr


Reklama

FordShop.cz: Aktualizace map Ford 2016