ford-s-max-2015-03
Počítejte s Fordem

Nový S-MAX oficiálně odhalen. Nechybí vyspělé technologie pro úspornou jízdu ani pohon všech kol

 
ford-s-max-2015-03

První generace velkého MPV S-MAX spatřila světlo světa v roce 2006 a prodává se až dodnes. Nástupce už si ale brousí zuby na převzetí štafety. Ptáte se, jaký bude? Zajímá vás, jestli se bude od svého předchůdce nějak odlišovat? O novém S-MAXu sice zatím nevíme úplně všechno, jisté jsou ale jeho motorizace, verze 4×4 a hlavně konečná podoba. Vozu dominuje “astonmartinovská” tlama, na bocích jsou patrné prolisy a “výdechy”, zajímavě zkosená záď pak umně maskuje velikost.

S-MAX založil vlastní segment

Vozů kategorie MPV existuje celá řada. S-MAX od Fordu je ale jedinečný tím, že kromě prostoru a bezpečnosti umí jízdou bavit. Automobilka jej tak řadí nikoliv do kategorie klasických velkých vozů MPV ale spíše do segmentu SAV (sports activity vehicles). Faktickým zakladatelem tohoto segmentu je přitom právě v roce 2006 představený Ford S-MAX. Kromě štědré porce vnitřního prostoru, do kterého se vleze až 7 cestujících anebo také pěkně velká řádka nákupních tašek, totiž umí S-MAX učarovat i jistým podvozkem, perfektní zpětnou vazbou a celkově vynikající ovladatelností.

První generace se dožije 9 let

Stávající dosluhující generace vozu je v prodeji od roku 2006. To se sice zdá být – i přes lehký facelift, který přišel o 4 léta později – v kontextu moderního automobilismu jako věčnost. Na druhou stranu proč měnit něco, co funguje a co se těší všeobecné oblibě? O té svědčí i poměrně vysoké ceny ojetin. Model S-MAX je pak pro Ford důležitý ještě z jednoho důvodu – byl to právě on, kdo dal konceptu Kinetic Design reálné obrysy.

Na co se můžeme těšit?

Nebude toho málo. Jen namátkou můžeme z vychytávek, se kterými na nás už za několik měsíců S-MAX vybafne, zmínit třeba:

  • obří panoramatickou střechu
  • elektricky ovládanou druhou a třetí řadu sedadel (systém Easy Fold)
  • vyspělé bezpečnostní systémy (sledování mrtvého úhlu, automatické podélné parkování, kontrola vybočení z jízdního pruhu atd.)
  • systém Adaptive Steering měnící převod řízení v závislosti na aktuální rychlosti
  • mimořádnou versatilitu vnitřního prostoru. Ten je možné konfigurovat do 32 různých kombinací
  • vyhřívání a chlazení předních sedadel. Ty pak nabídnou i masážní funkci
  • systém SYNC druhé generace
  • mimořádně výkonná světla s technologií Glare-Free Highbeam

V hlavní roli EcoBoost 1.5

Pro většinu z nás bude asi jedna pětka pod kapotou velkého S-MAXu překvapením. Ovšem vzhledem k tomu, čeho jsme byli svědky u jiných modelů (Mondeo se například bude nabízet i s jednolitrem pod kapotou), nepůjde o nic extra převratného. Downsizing je prostě aktuálním trendem a patrně ještě nějaký čas bude. I přes nevelké rozměry ale není nově vyladěný EcoBoost žádný šnek. Jeho pěkných 160 koní se spokojí se zhruba 6 litry benzínu a vůz bez problémů rozjedou na více než 200 km/h. A to není vzhledem k rozměrům vůbec špatné. Pokud byste však chtěli něco peprnějšího, nabízí se dvoulitr taktéž řady EcoBoost (177 kW).

Zájem bude určitě i o naftu…

Evropští zákazníci si potrpí na dieselové motory, které jim samozřejmě nabídne i nový S-MAX. V jeho útrobách se bude nacházet osvědčený dvoulitr Duratorq ve třech výkonnostních verzích – 120, 150 a 180 koní. S výjimkou nejslabší verze jej bude možné kombinovat kromě manuálu i s dvouspojkovým automatem PowerShift.

Čtyřkolka bude

Ford vyslyší přání zákazníků a nabídne – ostatně stejně jako třeba u nového Mondea – i S-MAX ve verzi s pohonem všech kol. Ať už tedy tuto vychytávku berete jako důležitý prvek aktivní bezpečnosti anebo se jen potřebujete v zimě dostat do zasněženého kopce, dočkáte se.


Diskuze


Reklama

FordShop.cz: Aktualizace map Ford 2016