1403703504536
Počítejte s Fordem

Jednolitr EcoBoost je potřetí za sebou vítězem ankety o motor roku

 
1403703504536

Jednolitrový tříválec EcoBoost, který i přes svůj malý objem dokáže vyprodukovat výkon typický spíše pro jedna šestky, nedávno vyhrál potřetí za sebou anketu motor roku. Vítězství to přitom bylo naprosto bezprecedentní. Od roku 1999, kdy se anketa konala poprvé, se zatím žádnému motoru nepodařilo vyhrát hned třikrát za sebou.

EcoBoost porazil i Ferrari

Letošním triumfem se Fordu podařilo to, co zatím nikomu před ním. Tříválcový minimotor, který tak trochu klame tělem, jelikož dokáže slušně popohnat i ne úplně malé MPV C-MAX, získal potřetí v řadě titul motor roku. A co víc, jeho hattrick byl naprosto přesvědčující. V celkovém hodnocení totiž za sebou nechal i takové skvosty jako třeba motor typového označení S 351, který najdeme např. ve Ferrari 458 Italia.

Dorovnávám a zvyšuji na…TŘI

Loňským vítězstvím v téže anketě se Ford dostal do elitního klubu dvojnásobných vítězů. V letech 2009 a 2010 anketě např. dominovala jedna čtyřka TSI pocházející od koncernu VW; v letech 2007-2008 pak vyhrálo BMW se svým třílitrem. Roky 2005-2006 patřily opět Bavorům, ovšem ti tehdy dominovali s pětilitrem označovaným jako S85 montovaným do aut sportovní divize M. Třetí vítězství EcoBoostu už je ale naprosto bezprecedentní. Hattrick se totiž zatím v této anketě nikdy nikomu nepovedl (BMW sice dříve vyhrálo čtyřikrát za sebou, avšak bylo to s dvěma rozdílnými motory).

Ankety se účastní všechny automobilky včetně prémiových a exkluzivních

EcoBoost to rozhodně neměl v anketě jednoduché. Účastní se jí totiž všechny automobilky včetně těch prémiových. Nechybí dokonce ani exkluzivní výrobci jako třeba Ferrari. I v této distingované společnosti se ale detroitský tříválec neztratil. Hlasující ocenili mimořádný poměr kvality, spolehlivosti, výkonu a nízkých provozních nákladů, které tento agregát nabízí, a pasovali jej potřetí za sebou do pozice toho nej, s čím se můžeme pod kapotou setkat.

Jednoznačné vítězství

EcoBoost si v anketě vysloužil 505 bodů. Druhé Ferrari přitom mělo bodů jen 380, řada agregátů od BMW, Mercedesu či Audi byla dokonce pod hranicí 300 bodů. Více než dvojnásobně pak EcoBoost překonal i elektromotor instalovaný do známé Testy model S.


Diskuze


Reklama

FordShop.cz: Aktualizace map Ford 2016