Troller-T4-3-4-Frente
Počítejte s Fordem

Že by vzkříšení legendárního modelu Bronco? Ford začne pro jihoamerické trhy vyrábět lehký off-road Troller. V Evropě se jej nedočkáme

 
Troller-T4-3-4-Frente

Znalci automobilové historie jistě při vzpomínce na slavný model Bronco od modrého oválu zatlačí slzu. Minimalistický off-road, který šel opravit téměř pomocí šroubováku, zašlapal do země malý zájem mezi automobilovou veřejností, která stále více preferovala uhlazená SUV. Staré dobré Bronco ale zažije vzkříšení. Ford totiž ve spolupráci s brazilskou firmou Troller představil stejnojmenný model, který vykouzlí milovníkům puristických teréňáků úsměv na tváři.

Chcete se svézt? Musíte do Brazílie

Ford Troller představuje hodně specifické zboží. Jednak bude určen velmi úzké a specializované klientele, hlavně ale podle všeho neopustí brazilský či jihoamerický trh. Na právoplatného nástupce Bronca se tak nemohou těšit ani Američané. Dovoz do Evropy sice asi možný bude, při přihlašování a zisku homologace ale našinec patrně narazí. To ale ještě neznamená, že by se model nemohl stát exotickým zbožím v uzavřených off-road parcích či na jiných podobných místech.

Konkurence pro Jeep Wrangler?

Troller se v mnohém podobá slavnému modelu Wrangler od další americké automobilky pocházející z oblasti Velkých jezer, Jeepu. Spojují je např. nízké převisy za koly a “robotická” necelistvě působící karoserie. Podobně jako Wrangler působí i Troller svalnatým dojmem a snad každému je na první pohled jasné, že se jedná o mechanicky téměř nezničitelný vůz do těžkých podmínek.

K dispozici předokolka i čtyřkolka

Poměrně zajímavě působí oznámení, že by se měl Troller vyrábět kromě klasické čtyřkolky i ve verzi s pohonem pouze předních kol. Těžko říct, jestli si předohrab koupí pouze národně uvědomělí lidé, pro které je podpora domácího průmyslu prioritou. Každopádně na ježdění po běžných cestách či v lehkém terénu je určitě vhodnější třeba menší a hlavně kultivovanější SUV Ford EcoSport. To se přitom v Jižní Americe těší velké oblibě. Troller tak bude volbou číslo jedna především pro náročné klienty, vyžadující odolnost, robustnost a schopnost odolávat denně mnoha kilometrům v těžkém terénu.

Pod kapotou pouze diesel

Podle všeho by se měl o pohon auta starat naftový šestiválec o objemu 3,2 litru v kombinaci se šestistupňovým manuálem. Benzínu se tedy asi nedočkáme, automatické převodovky patrně také ne. To ale na druhou stranu nevadí. Jde přece o nekompromisního pracanta.

Výroba a prodej začne koncem roku. Oficiální informace zatím spíše chybí

Modrý ovál je zatím na informace poměrně skoupý. Kolem modelu je tedy spíše ticho po pěšině. Málo se ví např. o off-road specifikacích (brodivost, nájezdové úhly, charakteristika diferenciálů). Více bychom se měli dozvědět až v průběhu roku, kdy se vůz dostane do oficiálního prodeje.


Diskuze


Reklama

FordShop.cz: Aktualizace map Ford 2016