cq5dam.web.1024.768 (1)
Počítejte s Fordem

Dieselový Focus ST po faceliftu odkryl karty. Na silnicích jej budeme vídat od příštího roku

 
cq5dam.web.1024.768 (1)

Jedním z největších trháků aktuálně probíhajícího Festivalu rychlosti v britském Goodwoodu bude asi představení naftové verze Focusu ST. Ford tímto krokem reaguje na rostoucí poptávku evropských zákazníků po silných a přitom úsporných naftových vozech. V nabitém konkurenčním prostředí si to rozdá třeba s Golfem GTD anebo Octavií RS TDI.

Tradicionalisté polknou slzu

Někteří tradičně orientovaní motoristé by mohli tvrdit, že jsou pojmy “sportovní vůz” a “dieselový motor” v rozporu. I kdyby tomu tak ale bylo – jasně, vznětový agregát má specifické vlastnosti a nikdy jej nebude možné vytáčet tak jako benzín – neoddiskutovatelné je jedno. Evropané naftu chtějí, ať už je to kvůli nižší spotřebě či zátahu od nízkých otáček, díky kterému není nutné příliš podřazovat. Automobilky tak nemají žádnou jinou možnost než jim jejich tužby vyplnit.

Sporťák se spotřebou 4,4 litru

Srdcem právě představené, byť již nějakou dobu avizované, novinky je upravený dvoulitr TDCi. Agregát, který Ford běžně používá v řadě svých modelů, inženýři vyladili na pěkných 185 koní. To sice není stádo, které by mělo sportovně laděnému fanouškovi způsobit závratě. I tak to ale na konkurenci bohatě stačí. Co je ale nejhlavnější: tabulková spotřeba vozu se má pohybovat kolem pouhých 4,4 litrů. A to je na vozítko, které dá stovku za zhruba 8 vteřin, více než libová hodnota.

Facelift nebo nová generace?

Nový Focus, který se na pultech autosalonů objeví příští rok, označuje modrý ovál za facelift. Přitom se do určité míry jedná vlastně o novou generaci vozu. Demonstrujme si to třeba právě na novém Focusu ST. Ten totiž prošel jednak změnami vzhledu – exteriéru nově dominuje astonmartinovská tlama, výraznější nárazníky či agresinější kola, interiér pak zaujme volantem se zploštělou spodní částí či střídměji vyhlížející multimediální středovou konzolí. Zároveň si ale konstruktéři pohráli i s technikou. Nové “estéčko” sedí na vylepšených pružinách a tlumičích, změny se ale udály i na posilovači řízení. Vůz by tak měl zatáčet ještě ochotněji a bezpečněji než předchůdce. Horkou novinkou pak bude třístupňový stabilizační systém.

Technologie, technologie, technologie…

O technologické vyspělosti vozů Ford toho bylo napsáno mnohé. Jen pro úplnost tak zmiňme třeba multimediální systém SYNC 2 s osmipalcovým dotykovým displejem, USB nabíječku na místě řidiče, vyhřívaný volant, LED diodová potkávací světla či zadní parkovací kameru.


Diskuze


Reklama

FordShop.cz: Aktualizace map Ford 2016