cq5dam.web.1024.768
Počítejte s Fordem

Zbrusu nový Ford F-650/F-750 nabídne nejsilnější motor ve své třídě a záruku téměř 400 tisíc kilometrů

 
cq5dam.web.1024.768

Nová generace velkých užitkových vozů řady F-650 a F-750 již dostala konečné obrysy. Můžeme se dočkat několika překvapení týkajících se jak designu tak technických specifikací. Přepracován byl např. slavný dieselový osmiválec Power Stroke – u nové generace bude nabízen ve třech výkonových variantách. V každé z nich se na něj bude vztahovat bezkonkurenční záruka na 250 tisíc mil (téměř 400 tisíc kilometrů). Z pod kapoty ale nezmizel ani osvědčený desetiválec o objemu 6.8 litrů, který může být továrně upraven ke spalování LPG/CNG.

Osmiválec Power Stroke je etalonem spolehlivosti a výdrže

Nová generace velkých užitkových modelů F-650/F-750 bude osazena lehce přepracovaným naftovým osmiválcem označovaným jako Power Stroke. K zásadním změnám u agregátu nebyl důvod, první generace se totiž mimořádně osvědčila. Ostatně jinak by si modrý ovál nemohl dovolit na pohonné ústrojí vozu poskytovat bezkonkurenční pětiletou záruku až do 250 tisíc mil. Zpřevodování označované jako TorqShift je pak u vozu samozřejmě automatické a šestistupňové.

Ford je jediný výrobce velkých užitkových vozů, který si sám vyvíjí a vyrábí motor i převodovku

Hnací ústrojí vozu je unikátně fordovské. Ostatní automobilky si totiž převodovku i motor nechávají vyrábět u externích firem. Výhodou tohoto přístupu je zajištění bezproblémové kompatibility motoru a převodovky s jakýmkoliv nastavením podvozku či s jakýmikoliv jeho komponenty.

Nový motor je tišší, hbitější a úspornější

Mezi hlavní inovace na agregátu Power Stroke patří zejména uvedení motorového bloku vyrobeného z litiny s tzv. červíkovým grafitem. Ten redukuje hluk, vibrace a všeobecně chod motoru kultivuje. Zajímavým a v daném segmentu unikátním technickým řešením je pak umístění výfuku vnitřně mezi válci a písty s tím, že přívod vzduchu je naopak posazen externě. Inženýři Fordu pak dále zapracovali na co možná nejefektivnějším odstranění turbo efektu pomocí zkrácení dráhy, kterou musí urazit nasávaný vzduch mezi výfukovým systémem a turbem nacházejícím se mezi řadami válců. To totiž umožní odizolování nejteplejších částí motoru, čímž se zvyšuje výkon a snižuje spotřeba.

Řada těžkých užitkových vozů F-650 je na americkém trhu nejúspěšnější již 29 let

Model F-650 sice z hlediska dlouhodobé popularity mírně zaostává za menším F-150, výrazně ale překonává konkurenci. Již téměř tři desetiletí totiž představuje nejoblíbenější vůz v daném segmentu a změna trendu se neočekává ani v nejbližší budoucnosti.

Několik podvozků a rozvorů

Nový F-650 se bude stejně jako jeho předchůdce dodávat ve třech rozvorech označovaných jako Regular Cab, SuperCab a Crew Cab. Volit samozřejmě bude možné i mezi několika podvozky. Novinku bude krátké provedení označované jako “traktor” určené pro tahání návěsů.

Nechybí moderní technologie. Je to přece Ford

Ačkoliv se F-650/F-750 řadí spíše mezi nákladní vozy, posádka si bude moci užívat podobného komfortu, jakému se motoristé těší u osobních vozů Ford. Nový interiér tak bude komfortnější, chybět nemohou ani zábavný a bezpečnostní systém SYNC či třeba aplikace pro monitoring vozového parku. Vůz by se měl začít prodávat zhruba za rok.


Diskuze

  • ferguson

    Blok z cervikoviteho grafitu? Skor z liatiny (s cervikovitym grafitom). A liatina sa pouziva uz sakra dlho, tak ta informacia uz ani je je taka “wau”


Reklama

FordShop.cz: Aktualizace map Ford 2016