Ford Focus
Počítejte s Fordem

Věděli jste, že se nový Ford Focus prodává nejčastěji v bílé barvě, anebo že největší zájem o střešní okno mají ve Skandinávii?

 
Ford Focus

Automobilka Ford se vždy snažila pružně reagovat na aktuální situaci na trhu s osobními a užitkovými vozy. Pravidelně si tak nechává zhotovovat celou řadu průzkumů, které jsou založené jak na práci externích firem tak na pečlivé analýze údajů souvisejících s její činností. Poslední taková analýza týkající se Fordu Focus přitom přinesla poměrně zajímavá zjištění.

Lidé dávají přednost bílé

Bíle zbarvené vozy byly ještě nedávno považovány za nepříliš atraktivní. Dokonce se i udávalo, že při zpětném prodeji mají bíle zbarvené ojetiny nižší zůstatkovou hodnotu. Ovšem jak vidno z nedávno uveřejněné statistiky čítající na půl milionu prodaných Focusů v rámci celé Evropy, časy se mění. Bílou karoserii totiž měla necelá čtvrtina (23 %) všech Focusů, dlouhodobá stálice na prvním místě v popularitě – černá barva – s 20 % začíná zaostávat, ještě hůře se pak daří šedé. Ta má v současnosti 17% podíl.

Benzín v lítém souboji s naftou. Zatím však stále vítězí

V evropském kontextu vedou u Focusu benzínové agregáty, svoji pozici však rozhodně nemají jistou. Dle zveřejněné statistky sice na spalovací motory připadá 58 % trhu, nutno ale dodat, že se do této cifry počítá i Rusko. A zdejším motoristům díky nízkým cenám benzínu nafta moc nejede. Druhým nejbenzínovějším národem v Evropě pak jsou, alespoň podle dostupných statistik, poměrně překvapivě Češi. Našinci si totiž na naftu potrpí jen v pětině případů. Naopak nejvíce dieselově orientovaní jsou Turci. Těm pod kapotou kloktají motory Duratorq téměř ve dvou třetinách případů. Zajímavostí pak je, že se pomalu ale jistě začínají popularizovat i alternativní paliva. Necelé procento Focusů tak bylo prodáno ve verzi spalující CNG či na jiná alternativní paliva.

Pomalu roste obliba automatů

Až do nedávna byly automatické převodovky výsadou vozů střední a vyšší třídy. Pomalu si ale začínají budovat pozici i v menších vozech. Důkazem budiž skutečnost, že u 15 % v Evropě prodaných Focusů byste páku kvedlačku hledali marně. Jen pro zajímavost, nejnadšenějšími řadiči jsou Holanďané, naopak mezi příznivce automatů patří Rusové.

Některá fakta překvapí, některé ne

Jen málokoho překvapí, že např. vyhřívané sedačky nacházejí největší odezvu ve Skandinávii. Např. ve Švédsku si tuto vymoženost dopřeje 99 % kupců. Mnohem zajímavější je ale zjištění, že je to opět Skandinávie a ne třeba jižní Evropa, kde si řidiči potrpí na střešní okno. Tento prvek výbavy se jednoznačně největší oblibě těší v Norsku následovaném – už poněkud pochopitelně – Francií a také Německem.

Angličané rádi červenou

Britský trh se vždy od toho kontinentálního evropského poněkud odlišoval. To platí, i pokud jde o preferenci barvy karoserie. Ostrované mají patrně rádi živé barvy, a proto zde vítězí, světe div se – červená. Jinak takřka v celé Evropě vyhrává svatá trojice černá-bílá-šedá. Výjimku tvoří kromě Spojeného království jen Norsko, kde si místní potrpí na hnědou, a Rumunsko, kde si naopak hoví v modré.

Němce a Švýcary Focus dostal na technologie

Naši západní sousedé si, zdá se, potrpí na technologie, především pak ty, které se týkají aktivní i pasivní bezpečnosti. Systém Active City Stop si zde totiž objednaly bezmála tři čtvrtiny kupců. Z parkování v úzkých horských uličkách pak mají nejspíše respekt Švýcaři. V žádné jiné evropské zemi totiž není mezi novými Focusy takový počet exemplářů vybavených aktivním parkovacím asistentem.

Kombíky frčí hlavně v Dánsku, Holandsku a v Německu

Praktické vozy kombi se objednávají zejména v západní Evropě. Např. v takovém Dánsku kombíky s 86% podílem ostatní karoserie doslova drtí. Zásadně ale nezaostávají ani Holanďané (79 %) a Němci (78 %).


Diskuze


Reklama

FordShop.cz: Aktualizace map Ford 2016