2014-Ford-Focus-RS-0
Počítejte s Fordem

Nová generace Focusu RS se představí až za dva roky

 
2014-Ford-Focus-RS-0

Pokud jste si brousili zuby na nejostřejší verzi Focusu, máme pro vás dobré i špatné zprávy. Po téměř čtyřech letech dohadů a nejistoty, zda vůz vůbec vznikne či zda místo něj Ford nepostaví raději Fiestu RS, je jasné, že “eresko” nakonec bude. Bohužel si ale dá načas. Na pulty prodejců dorazí až v roce 2016.

Vůz měl být k mání již příští rok

Není úplně jasné, co stojí za dalším odkladem oficiálního představení Focusu RS nové generace. Dost možná svoji roli hraje i perfekcionismus vedení. Když světlo světa spatřila předchozí generace, automobilová veřejnost nad více než 300koňovou předokolkou žasla. Od té doby se ale mnohé změnilo. Focus RS tak do určité míry přišel o svoji jedinečnou pozici. A to si samozřejmě nechtějí nechat u Fordu líbit. Proto se v současné době pracuje na voze, který by svoji prvotřídnost obhájil. Když k tomu připočteme ještě několik dlouho avizovaných premiér, které se mají odehrát příští rok (např. Honda Civic Type R), pak je určitá taktická prokrastinace na straně modrého oválu pochopitelná.

Pod kapotou bude napěchovaný motor EcoBoost o výkonu kolem 330 koní

Ford dá v novém Focusu RS vale osvědčenému a pro ostrou jízdu překopanému pětiválci od Volva. Nahradit jej hodlá čtyřválcovou dva trojkou vlastní produkce. Půjde přitom o přeplňovaný agregát z rodiny EcoBoost, který nabídne velmi libových 335 koní (asi o 30 více než současný RS). Ford koketoval také s myšlenkou hybridu či čtyřkolky, z finančních důvodů se však nejspíš nedočkáme ani jednoho.

Focus RS by měl být opět nejsilnější sériovou předokolkou na světě

Focus RS, nejsilnější předokolka na evropském trhu, je vybavena revolučním zavěšením kol RevoKnuckle. Tradičně používané vzpěry MacPherson tak u “ereska” nenajdeme. Rozdíl mezi těmito dvěma koncepcemi je v tom, že RevoKnuckle narozdíl od MacPhersonů využívá paralelního svislého čepu, jehož osa se přiblížila ose kola téměř o polovinu. Podobně jako u zavěšení trojúhelníkovými rameny je pro RevoKnuckle typická oddělená osa řízení. Tato technologie sice pohon všech kol stoprocentně nenahradí, nicméně stinné stránky pohonu předních kol Focusu RS poznáme jen při opravdu agresivní jízdě.

Stejný motor bude i v Mustangu, jehož premiéra se chystá už příští rok

Ford neplánuje již vyvíjený čtyřválec použít pouze ve Focusu. Osazen by jím měl být i nový Mustang, ve kterém nahradí těžký a zastaralý šestiválec. Libové na této pohonné jednotce je, že i přes vysoký výkon by její kombinovaná spotřeba měla být při standardní jízdě pouhých 8 litrů. Ostatně, jde přece o EcoBoost. Otázkou samozřejmě je, kdo si koupí Focus RS, aby s ním jezdil standardně.

Základní model vyjde na méně než milion

Ford si za nový Focus RS v základní výbavě – co si pod tímto termínem představit zatím nevíme – řekne pravděpodobně kolem 900 tisíc korun. To je přitom malinko méně, než kolik se odhadovalo ještě asi před půl rokem. Jistě, stále se nebavíme o žádné lidovce. Ovšem nutno říct, že jízda s Focusem RS je už u současné generace brutálně zábavná, pětiválec Duratec sukuje střeva téměř na jakýkoliv převod, mimořádně tvrdý podvozek pak drží i za podmínek, kdy se to může zdát za hranicí fyzikálních zákonů.

Focus RS jako zajímavá alternativa Imprezy STi či Lanceru Evo?

Koncepčně jsou sportovní legendy Impreza STi či Lancer Evo ve srovnání s Focusem RS někde jinde už jen proto, že jde o plnohodnotné čtyřkolky. Díky revoluční technologii RevoKnuckle, nekompromisně foukanému čtyřválci poskytujícímu pořádně bujné stádo ořů a skvěle vyladěnému podvozku Focus za legendami od Subaru či Mitsubishi rozhodně zaostávat nebude. Focus RS navíc může být tajným trumfem u zákazníků hledajících neokoukanou exkluzivitu. Focus je sice nejprodávanější vůz na světě, ovšem ve verzi RS jej člověk vidí málokdy. To už i nejostřejších Imprez STi je na silnicích více.

Zdroj foto: autotv.vn


Diskuze


Reklama

FordShop.cz: Aktualizace map Ford 2016