RallyArgentina2014_10
Počítejte s Fordem

Argentinskou rally ovládl Latvala s Ogierem. Martin Prokop zajel pěkné osmé místo

 
RallyArgentina2014_10

Průběžným vítězem celkového hodnocení v nejprestižnější kategorii WRC je sice neustále Sebastien Ogier, jeho týmový kolega Latvala se ale v této sezóně solidně oklepal a začíná mu dýchat na záda. Latvalův švédský triumf, zdá se, rozhodně nebyl náhodný. Skvělý výkon totiž Fin předvedl i nedávno v Argentině a náskok na svého týmového rivala stáhl na relativně hratelných 24 bodů. Ogier tak má celkový druhý titul v řadě všechno jen ne jistý.

VW si jede svoji vlastní soutěž

Čísla hovoří zcela jasně. Volkswagenu se prostě daří a z pěti zatím odjetých závodů si odváží již druhý vítězný double. Zatím se navíc ještě nestalo, aby některou z epizod MS nevyhrál někdo z dua Ogier-Latvala. V Argentině navíc tito dva jezdci zaokrouhlili počet společně získaných bodů na rovných 200, což je téměř tolik, co mají na kontě všichni ostatní jezdci dohromady. Hirvonen, Mikkelsen či Ostberg sice občas vytáhnou drápy, ovšem v porovnání s finsko-francouzským duem jezdí, řekněme si to na rovinu, nižší ligu.

V první patnáctce se umístilo deset Fiest několika specifikací

Nejlepší umístění pro modrý ovál získal šestý Robert Kubica, kterému na záda dýchal sedmý Elfyn Ewans. V podstatě s ním ale držel krok i nakonec osmý Martin Prokop. Zajímavé přitom je, všechny pozice od šestého až na patnácté místo patřily bez výjimky Fordu. Přibližně polovina z nich přitom byla královské specifikace WRC a polovina RRC či R5.

Ford jednoznačně dominoval nižší kategorii WRC 2

V rámci WRC 2 jel bravurně Katařan Al-Attiyah na Fiestě RRC a bral zaslouženě zlato. Na stupních vítězů se ocitli ještě Peruánec Fuchs a Dominguez z Paraguaye, z nichž druhý jmenovaný pilotoval Fiestu R5. I další tři místa přitom patřily Fordu. Drtivou dominanci modrého oválu v rámci WRC 2 přerušil až sedmý Alonso z Mitsubishi.

Martin Prokop byl průběžně i šestý. Nakonec ale bral 4 body za solidní 8. místo

Jipocar může být se svým působením během druhého závodu sezóny, který se konal na jižní polokouli, spokojený. Martina Prokopa trápily po drobných chybách špatně fungující stabilizátory, tlumiče i zadní diferenciál a tak bylo nakonec osmé místo přijato takřka s otevřenou náručí. S technickými potížemi totiž nedokázal kvůli nedostatku náhradních dílů pomoci ani tovární servisní tým M-Sport.

Zdroj foto: martinprokop.com


Diskuze


Reklama

FordShop.cz: Aktualizace map Ford 2016