cq5dam.web.1024.768
Počítejte s Fordem

Ford Focus Sedan po faceliftu: další podoba nejprodávanějšího vozu světa

 
cq5dam.web.1024.768

Ford před pár dny na newyorském autosalonu oficiálně odhalil podobu faceliftovaného Focusu Sedan pro příští rok. Vůz razí v podstatě stejnou filozofii jako hatchback či kombi: i zde se můžeme dočkat nové kapoty postupně se svažující k dominantní aston-martinovské tlamě, užších a opticky protáhlejších světlometů či výraznějších nárazníků. Po technické stránce by neměl přinést Focus Sedan žádné zásadní překvapení. Základním motorem nemůže být nic jiného než tříválec EcoBoost, určitě se ale bude osazovat i hbitou a úspornou jedna šestkou.

V Evropě sedany příliš populární nejsou, Focusu to ale nevadí

Nový Focus Sedan bude stejně jako většina ostatních modelů Ford chápán jako součást globální strategie One Ford. Oficiálně se tak bude importovat zcela jistě i do Evropy. Nepůjde přitom o žádnou premiéru. Focus Sedan se na starém kontinentu prodával již ve své první generaci, a to i přes zdejší relativně nízkou popularitu tohoto typu karoserie.
Základem nového Focusu zůstává oceňovaný jednolitr EcoBoost, zajímavou volbou ale může být i agregát s o polovinu větším obsahem. Ten může být naladěn buď na hezkých 150 či dokonce libových 180 koní. A to už je na poměrně lehký vůz nižší střední třídy poměrně solidní stádo. V kombinaci s šestistupňovým manuálem tak zákazník dostane hbitý, dravý a přitom stále úsporný vůz, jehož spotřeba by se v kombinovaném módu měla bez problémů držet pod 7 litry. Zda se jím bude osazovat i verze sedan zatím potvrzeno nebylo, nicméně neexistuje žádný důvod, proč by tomu tak nemělo být.

Převodovky budou manuální i automatické

Standardem bude u nového Focusu manuál, na přání se však bude u dieselových verzí dodávat i dvouspojkový automat PowerShift. Ten přitom netrpí na neduhy klasických automatů. Nezvyšuje spotřebu, nezhoršuje akcelerační schopnosti vozu, navíc přitom chrání motor proti nešetrném přetáčení.

Přepracovaný byl i interiér

Hlavní změny v rámci interiéru se udály na středovém panelu. Z něj zmizela některá tlačítka, přibyl naopak velký osmipalcový display, prostřednictvím kterého je možné ovládat zábavní a bezpečnostní platformu SYNC 2. Drobným změnám dostál i volant, který je nyní tříramenný, ještě zlepšit by se mělo i odhlučnění vnitřního prostoru.

Zatím není jasné, v jakých výbavových stupních se bude Focus Sedan dodávat. Patrně se ale od hatchbacku nebude zásadně lišit

Premiéra přírůstku do rodiny Focus proběhla na americkém kontinentě. Orientována tedy byla na tamějšího řidiče. V Evropě by ale situace nemusela být výrazně odlišná. Téměř bez pochyb se můžeme těšit na velice nadstandardně vybavený vůz již v základu, prémiovější výbavy pak jistě přinesou technologické vymoženosti, které známe spíše z vozů na zcela jiných cenových relacích. Pro představu můžeme zmínit lokální výbavu označovanou jako SE Sport. U ní se můžeme těšit např. na:

  • 17palcová černá lesklá kola
  • 4,2palcový či na přání dodávaný 8palcový dotykový displej
  • parkovací kameru a parkovací asistent Perpendicular Parking
  • asistent pro monitorování mrtvého úhlu a udržení vozu v jízdním pruhu
  • multimediální systém SYNC založený na softwaru QNS od BlackBerry
  • Active City Stop zabraňující kolizím v městském provozu
  • technologiii Pull Out Assist - jakési zpětné zrcátko upozorňující na nebezpečí při couvání z řady vozidel

Nový Focus dorazí do autosalonů nejspíš koncem roku. Sedan ale přibude až později

V autosalonech by se měl nový Focus objevit do konce tohoto roku, dost možná již na konci léta či začátkem podzimu. Ceny by se přitom měly udržet zhruba na současných hladinách. Základní model tak bude dostupný již za méně než 300 tisíc korun. Pokud jde o Focus Sedan, zde je oficiálních informací docela poskrovnu (ostatně zatím není ještě ani zcela jasné, že se auto vůbec dostane do Evropy, byť by samozřejmě opak byl obrovským překvapením). Realistický odhad nás však může dostat někdy na konec příštího roku, možná začátek roku 2016.¨

Focus Sedan, anebo Mondeo…?

Vizuálně se nový Focus – o verzi sedan to platí dvojnásobně – hodně přiblížil americkému modelu Fusion a tedy i nové, byť zatím stále neexistující, generaci Mondea. O kompaktnějším charakteru vozu svědčí snad jen hravější zadní část a zavazadlové víko, jinak působí vůz díky dominantní přídi velice vyspěle až machisticky. Neznalé oko si jej tak poměrně snadno může splést s větším bratrem z portfolia značky Ford.

Focus Sedan ST? Pravděpodobně ne

Před pár lety se nemyslitelné stalo realitou. Ve sportovní verzi ST se totiž začal kromě tradičního hatchbacku vyrábět také kombík. Mezi motoristickou veřejností koluje spekulace, že by se snad podobný vývoj měl zopakovat i u sedanu. Možná k tomu nakonec dojde, minimálně v nejbližší době (tj. alespoň do konce roku 2016) by ale byl Focus Sedan ST velkým překvapením (už jen proto, že karoserie sedan není pro Evropu úplně nejtypičtější a mnohem populárnější je např. ve Spojených státech či v Asii). Za nepříliš pravděpodobné považujeme také zvěsti o tom, že bude pod kapotou vozu bít výhradně jednolitr EcoBoost.


Diskuze


Reklama

FordShop.cz: Aktualizace map Ford 2016