alan-mulally.img.1398946036326
Počítejte s Fordem

Tak přece. Alan Mulally opouští po 8 letech ředitelské křeslo ve Ford Corporation

 
alan-mulally.img.1398946036326

O odchodu dosluhujícího šéfa modrého oválu se spekulovalo již na podzim. Ve hře byla dokonce možnost, že by Mulally přesídlil do čela Microsoftu. Oficiálními místy již potvrzenou realitou ale bude jeho odchod z Fordu k 1. červenci tohoto roku. Mulally u Fordu setrval dlouhých osm let a během této doby výrazně přispěl k její konsolidaci a transformaci do jedné z nejúspěšnějších automobilek světa.

Z řadového technika nejvyšším kalibrem

Mulally započal svoji kariéru již před 45 lety. Tehdy si jej jako čerstvého absolventa vybrala společnost Boeing. Zanedlouho se z technika vypracoval na programového ředitele ve vývoji. Přímo či nepřímo se tak podílel na řešení technických i designových záležitostí u většiny produktového portfolia známého amerického výrobce letadel. Jeho rukopis se podepsal např. i na stále hojně se vyskytujících modelech 737 či 747. U obřích letadel typu 767 a 777 byl dokonce šéfdesignérem cockpitu. Zcela bez Mulallyho účasti tak probíhal pouze vývoj současné výkladní skříně Boeingu, modelu 787 Dreamliner.

Podobně jako později ve Ford odvedl Mulally i v Boeingu kus dobré práce

V roce 1994 se Alan Mulally po čtvrtstoletí práce pro leteckou společnost ujal manažerské pozice viceprezidenta. V jeho kompetenci tak byly nově kromě vývoje i otázky certifikace, technické spolupráce s jinými společnostmi, testovacích letů atd. Mezi lety 1998 a 2006 pak dokonce zastával funkci prezidenta a posléze CEO v rámci Boeing Commercial Airplanes.

I díky Mulallymu proplul Ford rozbouřenými vodami hospodářské krize bez ztráty desítky

Ford sice i nadále zůstává americkou dvojkou, co se týče počtu vyrobených vozů. Ovšem z hlediska finanční situace a přístupu k inovacím rozhodně na druhou kolej nepatří. Díky dobře fungující globální strategii, důrazu na kvalitu a technologickou vyspělost svých produktů, zažívá Ford coby společnost během poslední doby velice solidní růst. Na rozdíl např. od koncernu GM nebyl Ford ani v dobách nejkrušnějších – tj. v letech 2008-2010 – nucen požádat o ochranu před věřiteli a obešel se i bez finanční intervence americké vlády. I na těchto výsledcích se nemalou mírou podepsal současný CEO firmy Alan Mulally.

Globální strategii One Ford vymyslel právě Mulally

Unifikace a globalizace jednotlivých modelů automobilky Ford jí výrazně pomohla nejen přečkat těžké období ale hlavně solidně expandovat po jeho odeznění. Mulally tak hraje zásadní roli např. na tom, že se bude nový Mustang prodávat v Evropě a že je jeho technická koncepce v mnohem větším souladu s evropskými zákazníky, než tomu bylo u předchozích generací.


Diskuze


Reklama

FordShop.cz: Aktualizace map Ford 2016