1395791706076
Počítejte s Fordem

Ford u nového Mustangu výrazně zapracoval na aerodynamice

 
1395791706076

Nová generace legendárního pony caru je v mnoha ohledech revoluční. Zdaleka přitom nejde jen o zásadní změny pod kapotou či na zadní dříve ještě tuhé nápravě. Detroitští konstruktéři výrazně zapracovali i na aerodynamice s tím, že se změny dotknou nejen spotřeby paliva ale také jízdních vlastností a výkonu

Nový Mustang je oproti svému předchůdci mnohem uhlazenější

Zatím předešlá generace Mustangu byla typickým ztělesněním amerického muscle car – měla nekompromisní design, výkon produkovaný velkými atmosférickými motory byl přenášen výhradně na zadní kola s tuhým zavěšením, jehož doménou byly rovné sprinty – nový oř vyniká poněkud jinou koncepcí. To platí i o mimořádném důrazu na aerodynamiku. Nově byly na přídi vozu instalovány speciální vzduchové clony vedoucí protékající vzduch přes chladič a dále přes podběhy kol zase pryč. Přesná specifikace těchto clon se přitom liší v závislosti na konkrétní motoru. Na spotřebu orientovaný 2.3 EcoBoost je například také vybaven aktivní maskou chladiče, která se vysouvá a zase zasouvá tak, aby zajišťovala co nejnižší možný odpor vzduchu. Naopak u GT verze, jejímž hlavním účelem je podávání kvalitních sportovních výkonů, je příď zpracována tak, aby v co možná nejvyšší míře umožňovala přísun vzduchu ke chladičům. Vůz je tak schopen odolat i několikahodinovému závodnímu provozu, aniž by řidič agregát takříkajíc uvařil.

Lepší aerodynamika neznamená jen nižší spotřebu

Snaha o snížení spotřeby byla jen jednou z motivací konstrukčního týmu Ford k přepracování aerodynamického profilu nového Mustanga. Neméně důležitým plodem této práce totiž budou i výrazně zlepšené jízdní vlastnosti a výkon vozu především ve vyšších rychlostech. Díky lepšímu přítlaku se vůz ze silnice jen tak neurve, snížený aerodynamický odpor se pak projeví i na lepší akceleraci v rychlostech od zhruba 150km/h. Poměr rychlosti a aerodynamického odporu se totiž zvyšuje exponenciálně (dvojnásobná rychlost znamená osminásobný odpor vzduchu). V opravdu vysokých rychlostech tím pádem dokáží udělat hodně i zdánlivé drobnosti.

Uhlazeně se tváří i další “ameriky”

Nový Mustang vypadá a i se chová kultivovaněji než jeho předchůdce. Pro tradicionalisty sice může být taková transformace krokem špatným směrem, ke sjednocenému kapkovitému designu však má nové pony car více než daleko. Umně totiž kombinuje tradiční retro prvky s moderními funkčními doplňky, mezi které patří např. i propustě kolem podběhů či aerodynamické vzduchové clony. Podobným směrem se přitom nevydal z amerických vozů jen Mustang. I jeho úhlavní konkurent, Chevrolet Camaro, je v nové generaci mnohem uhlazenější. Hodně rozruchu bylo např. i kolem pozměnění tradičního loga Chevrolet na přídi právě kvůli lepší aerodynamice a optimálnějšímu přísunu vzduchu do chladičů.


Diskuze


Reklama

FordShop.cz: Aktualizace map Ford 2016