01-2015-ford-mustang-1
Počítejte s Fordem

Na pulty evropských autosalonů míří Chevrolet Camaro, úhlavní konkurent Fordu Mustang

 
01-2015-ford-mustang-1

Milovníkům amerických vozů, zdá se, blýská na lepší časy. Poté, co svůj plán na oficiální evropský dovoz sporťáku Mustang představil Ford, nyní podobné úmysly deklaroval i Chevrolet. Jeho taktéž kultovní Camaro představuje podobně jako pony car jeden ze symbolů amerického motorismu. Ačkoliv je Mustang obchodně i kulturně jednoznačně zásadnějším vozem než Camaro a vývoj v tomto duchu se dá předpokládat i v Evropě, bude jejich souboj o zákazníky zajímavé sledovat. Zatímco nový Mustang přijede k dealerům Ford již koncem tohoto roku, u Camara zatím není premiéra jasná. Určitě to ale také nebude dříve než koncem toho roku.

Camaro versus Mustang: souboj titánů pokračuje

Mustang je sice vozem s delší historií než Camaro, mezi premiérami obou vozů ale uběhla jen necelá tři léta. V podstatě tak jde o vrstevníky. Zatímco Mustang slaví své padesáté jubileum již letos, u Chevroletu se bude bouchat šampaňské až za dva roky a kousek. I tak jsou ale obě tyto “ameriky” nezpochybnitelnými legendami. Ve výčtu členů legendární “svaté trojice” amerických sportovních vozů už chybí jen Dodge Challenger. Tento další přímý konkurent Mustangu se ale zatím do Evropy oficiálně nedováží a ani pravděpodobně v nejbližší době dovážet nebude.

Nová Mustang přiveze invence, Camaro hraje stále spíše na konzervativní strunu

Základní pohonnou jednotkou nové generace Fordu Mustang bude čtyřválec EcoBoost s výkonem mírně přes 300 koní. U Chevy Camaro nalezneme agregát podobné specifikace, půjde ale o “standardní” atmosférický šestiválec. U něj sice nebude chybět palivový management či variabilní časování ventilů, Ford jde ale ve své snaze o nižší spotřebu a emisní otisk rozhodně dále. U přeplňovaného čtyřválce lze očekávat reálnou kombinovanou spotřebu kolem 10 litrů na sto kilometrů, Camaro pravděpodobně bude jezdit zhruba za 12-13 litrů. Souboj mezi novou generací obou vozů se tak dá s trochou nadsázky chápat jako souboj moderních technologií a inovací na straně jedné a spíše konzervativnějšího postoje na straně druhé.

Vrcholem bude u obou vozů osmiválec

Nejsilnější motorizaci nového Mustangu představuje tradičně řešený atmosférický osmiválec o objemu pěti litrů. Jeho více než 400 koní sice střeva posádky zasukuje lépe než slabší EcoBoost, rozdíl ale nebude až tak markantní. Kromě podmanivě bublavého zvuku – ten čtyřválec opravdu vyprodukovat nedokáže – však v celkovém součtu patrně zvítězí EcoBoost. Ten totiž z nového Mustangu udělá auto pro běžné ježdění, které si s jednou nádrží vystačí klidně i na 600 kilometrů. I u Camara bude vrcholným agregátem osmiválec. Přesněji řečeno půjde o oblíbenou šest dvojku v tomto případě vyladěnou na 318 kilowatt. Výkonově mezi oběma motory zásadní rozdíl nebude, točivý moment nabídne Camaro o něco vyšší.

Camaro bylo vždy ve stínu Mustanga

Jak Mustang tak Camaro je možné považovat za kultovní vozy. Mezi jejich majiteli bychom našli řadu známých osobností, oba vozy účinkovaly v nespočtu (zdaleka ne jen amerických) známých až legendárních filmů či seriálů. Ovšem Camaro, které vzniklo více či méně pouze jako odpověď na uvedení Mustanga na trh, se svému rivalovi nikdy opravdu nevyrovnalo a vždy žilo v jeho stínu. Mustang byl odedávna prodejně úspěšnější, slavnější a známější než Camaro a muselo by se stát opravdu hodně, aby o tuto pozici přišel.

Lepší poměr cena/výkon na trhu není

Jste-li milovníkem výkonu a vůně benzínu, bude pro vás některý z výše popsaných vozů ideální volbou. Rozhodování usnadní fakt, že jak Mustang tak Camaro se objeví na pultech vybraných dealerů i v České republice. Na rozdíl od prémiových značek si nemusíte připlácet za širokou škálu technologií, materiálů či funkcí, které vůbec nepotřebujete. Za peníze, které vám stačí na Mustang či Camaro (tj. kolem milionu korun), si žádný jiný srovnatelně výkonný vůz nepořídíte.


Diskuze


Reklama

FordShop.cz: Aktualizace map Ford 2016