Nový_Ford_B-MAX-_nejúsporn-jaí_auto_segmentu!
Počítejte s Fordem

Ford B-MAX zaznamenal marketingový úspěch ještě před tím, než byl uveden na trh. A to díky bravurně zvládnuté online kampani

 
Nový_Ford_B-MAX-_nejúsporn-jaí_auto_segmentu!

Letošní hlavní cenu soutěže Internet Effectiveness Awards (IEA) získaly vybrané agentury za svou online marketingovou kampaň pro Ford s příznačným názvem “Jak prodat auto, které ještě není na trhu?”. Ta byla vyhlášena jako vůbec nejlepší a nejúspěšnější, nových B-MAXů se totiž ještě před premiérou podařilo prodat několik desítek kusů.

Porota rozhodovala jednomyslně

Letošní ročník IEA, mimochodem již osmý, opanovaly téměř bezkonkurenčně agentury Wunderman, Ogilvy a Mindshare. Těm se podařilo ještě před uvedením na trh prodat 21 exemplářů nového Fordu B-MAX. Za tento kousek si kampaň pro Ford jednomyslně vydobyla hlavní cenu v rámci celé soutěže.

Devět kategorií, jen jedna Grand Prix

IEA oceňuje vybrané subjekty hned v devíti kategoriích. Kromě “auto-moto” se jedná např. o “spotřební zboží, služby”, “bankovnictví, pojišťovnictví a finance” či třeba “neziskový sektor, lidská práva a životní prostředí”. Absolutní vítěz si pak odnese hlavní cenu, která je pouze jedna a o kterou bojují všechny zúčastněné subjekty dohromady bez ohledu na kategorii, ve které primárně soutěží. Kampani k podpoře B-MAXu se podařilo toto ocenění získat a stát se tak tím nej, co letošní IEA mohly nabídnout.

Kampaň v sobě zahrnovala soutěž o zbrusu nový B-MAX

Základem kampaně byla speciální microsite, na které se potenciální zákazník či kdokoliv, kdo se o B-MAX či Ford všeobecně zajímá, mohl s vozem seznámit. Bylo zde možné zjistit technické parametry vozu, přesvědčit se o jeho bohaté výbavě ale také mimořádné technologické vyspělosti. Zájemci dostali šanci zaregistrovat se do databáze a sjednat si schůzku s dealerem. Zda podepíší kupní smlouvu či nikoliv, už pak bylo pouze na nich. Jeden a dvaceti z nich však vůz učaroval a objednali si jej. Třešničkou na dortu pak byla možnost nový vůz vyhrát. Ta se naskytla všem, kdo si nový B-MAX závazně objednali. Z kampaně přitom Ford těží i v současnosti, kdy se již B-MAX běžně prodává. V rámci registrace totiž automobilka získala kontaktní údaje na řadu potenciálních kupců, z nichž někteří si vůz nakonec také koupili, byť to již nebylo v době před oficiální premiérou.

Potenciální zákazníci byly rozděleni do čtyř skupin

Kampaň měla čtyři cílové skupiny. O zařazení do některé z nich rozhodovalo, nakolik uživatel internetu skutečně uvažuje o koupi vozu. Zařazování proběhlo na základě zájemcem prohlížených stránek. V první skupině byli lidé, kteří o koupi vozu uvažovali, hledali ale bližší a konkrétnější informace. Kompletně jim tedy byly představeny vlastnosti vozu a nabízené technologie. Druhou skupinu představovali návštěvníci domovských stránek Ford.cz, na které mířilo spíše neinvazivní obecné sdělení. Dost možná totiž na stránky automobilky zabrousili kvůli vozu zcela jiné kategorie. Ve třetí skupině pak byli motoristé reálně zvažující koupi Fordu B-MAX, kteří se pohybovali např. v konfigurátoru či katalogu. Těm se vůz aktivně prezentoval, přičemž jim byla nabídnuta, po uzavření kupní smlouvy, možnost jej vyhrát. V poslední skupině jsme potom našli ty, kteří se na vytvořené microsite pouze mihly a registraci nedokončili. Na základě remarketingu pak na ně byla stupňována intenzita reklamního sdělení s cílem přimět je vrátit se a registraci dokončit.

Ford B-MAX – mimořádně praktické auto do městského provozu

Ford B-MAX byl vyvinut speciálně do městského provozu. Vůz má sice úsporné rozměry, ale jeho důmyslný systém otevírání dveří Ford Easy Access vytváří vstupní otvor o šířce 1,5 m, čímž umožňuje pohodlný přístup do prostorného a do detailů propracovaného interiéru, který nemá v této třídě konkurenci.

Vyspělé technologie a bohatá výbava

Kromě jedinečného designu se B-MAX může pochlubit také celou řadou technologií usnadňujících řízení, zvyšujících požitek z jízdy a snižujících náklady na provoz. Například systém Active City Stop zabraňuje kolizím při nízkých rychlostech prostřednictvím automatického brzdění v případě potřeby. Systém Ford SYNC vám umožní ovládat poslech hudby a mobilní telefon prostřednictvím jednoduchých hlasových povelů – systém dokonce dokáže číst i textové zprávy. A revoluční benzinový motor 1.0 EcoBoost, který vyhrál v prestižní anketě “International Engine of the Year 2013“, dodává výkon odpovídající motoru s objemem 1,6 litru, přestože má objem pouhý 1 litr. Současně nabízí i nejnižší spotřebu paliva ve své třídě.


Diskuze


Reklama

FordShop.cz: Aktualizace map Ford 2016