mst_14_highlight_lg_glassroof
Počítejte s Fordem

Nebe na dosah: Ford Mustang nabídne jako jediný vůz ve své třídě mohutnou panoramatickou střechu

 
mst_14_highlight_lg_glassroof

Nový Ford Mustang, který se již zanedlouho objeví i na pultech evropských autosalonů, láká motoristy na celou řadu funkčních, estetických i kombinovaných vychytávek. Jednou z nich je třeba velká panoramatická střecha s nadstandardně rozměrným střešním okýnkem, jejichž kombinace zajišťuje nejen naprosto bezkonkurenční pohled z vozu – žádný jiný sportovní vůz v této třídě a cenové relaci nic podobného nenabízí – ale také vynikající akustiku.

Ani kupé, ani kabriolet…, ale bez pochyby Mustang

Panoramatická střecha s polyvinylovou vrstvou bude ideální volbou pro každého, kdo si chce užívat jízdu legendárním sportovním vozem a mít při tom takříkajíc nebe nad hlavou. Nestandardní konstrukce střechy navíc netrpí na zvýšenou hlučnost a kompromisy nebyly udělány ani v oblasti bezpečnosti. Zcela jednoznačně tak nejde jen i estetický výdobytek, který by byl vytržen z funkčního kontextu.

Nový Mustang zažije revoluci. O pohon se budou nově starat i přeplňované čtyřválce

S určitou, byť ne nutně velkou, porcí nadsázky by se dalo tvrdit, že v novém Mustangu bude hrát první housle nový čtyřválec EcoBoost. A také zadní náprava, která je poprvé v historii víceprvková. Zarytí mustangáři sice mohou být z těchto novinek trochu na větvi, vůz jako celek však udělal velký krok kupředu. Nový čtyřválec má výkon lehce přes 300 koní – mimochodem, to je nepatrně více než do minulé generace montovaný atmosférický osmiválec. Mustang tak vystřelí na stovku za něco málo přes pět vteřin a přitom se spokojí se zhruba deseti litry naturalu. Někteří motoristé sice absenci tuhé zadní nápravy opláčou, faktem ale je, že víceprvek má prokazatelně předvídatelnější a lepší jízdní vlastnosti (na okruhu by zvítězil).

Nový Mustang se hodí jak do města tak na závodní dráhu

Motorističtí labužníci – a mustangáři o to více – si asi nic jiného než manuál ve svém voze představit nedokážou. Pokud ale pro vás nejsou automatické převodovky zakázaným ovocem, máte důvod k radosti. Jistě, Mustang se dodává s automatem již desítky let, na tom by nebylo nic zvláštního. Ovšem šestá generace nabídne moderní šestistupňový automat Select Shift s možností manuálního bezspojkového řazení pádly pod volantem. Ten bude například při podřazování automaticky házet meziplyny.

Ford Mustang 2015

Krotit značný výkon vozu pomohou asistenční systémy

Nový Mustang je vybaven pokročilým AdvanceTrac® Stability Enhancement systémem. Ten současně monitoruje a vyhodnocuje celou řadu údajů (od brzd, volantu, podvozku či kol), podle kterých manipuluje s přenosem točivého momentu na to či ono kolo. Méně zkušeným šoférům např. dokáže nastavit přenos hnací síly tak, aby vůz za jakýchkoliv podmínek akceleroval co nejrychleji (elektronika nedopustí protáčení kol a rychlost přenosu točivého momentu závisí na konkrétním typu povrchu, sklonu svahu, pneumatikách atd.). Tak jako i u jiných vozů je i u Mustangu možné zvolit si z celé řady jezdeckých módů. Pro klidnou, šetrnou a bezpečnou jízdu za standardních podmínek jej můžete využít naplno; fajnšmekři, kteří se s pony car vydají na uzavřenou závodní dráhu jej pak mohou vypnout kompletně. Z konfekčního zboží se tak Mustang stisknutím tlačítka promění v bestii, která chyby neodpouští.

Už žádný šedý dovoz. Pro Mustanga se bude chodit k oficiálním dealerům

Až dosud museli milovníci legendárního sporťáku do Ameriky. Buď sami anebo prostřednictvím specializovaných firem. To však s šestou generací vozu končí. Nově bude Mustang k dostání v autosalonech u oficiálních prodejců.


Diskuze


Reklama

FordShop.cz: Aktualizace map Ford 2016