Ford_Focus_2014_unik_02_800_600_680c454
Počítejte s Fordem

Nejprodávanější vůz světa v novém kabátě. Nový Ford Focus učaruje alfa-samčím designem a výkonnými turbomotory EcoBoost

 
Ford_Focus_2014_unik_02_800_600_680c454

Po třech letech automobilka Ford zmodernizovala svoji vlajkovou loď, co se týče počtu prodaných vozů. Modernizovaný Focus na první pohled zaujme dominantní přídí ve tvaru tlamy, pod kapotou pak budou bublat výkonné a úsporné motory řady EcoBoost. Za zmínku stojí např. benzínový jeden a půllitr o výkonu libových 180 koní. Na své si však přijdou i milovníci nafty.

Facelift nebo nová generace?

Třebaže je současná modernizace vozu oficiálně vydávána za facelift, jen málokterý vůz projde při faceliftu tak výraznými změnami jako nový Focus. Pokud jde o design, k výrazné změně došlo na přídi. Té nyní dominuje astonmartinovská tlama ve tvaru lichoběžníku, designéři si však pohráli i se světlomety, nárazníky, blatníky ale i víkem zavazadlového prostoru.

Přibyly nové a ještě úspornější motory

Základem nového Focusu zůstává oceňovaný jednolitr EcoBoost, zajímavou volbou ale může být i agregát s o polovinu větším obsahem. Ten může být naladěn buď na hezkých 150 či dokonce libových 180 koní. A to už je na poměrně lehký vůz nižší střední třídy poměrně solidní stádo. V kombinaci s šestistupňovým manuálem tak zákazník dostane hbitý, dravý a přitom stále úsporný vůz, jehož spotřeba by se v kombinovaném módu měla bez problémů držet pod 7 litry.

Převodovky budou manuální i automatické

Standardem bude u nového Focusu manuál, na přání se však bude u dieselových verzí dodávat i dvouspojkový automat PowerShift. Ten přitom netrpí na neduhy klasickým automatů. Nezvyšuje spotřebu, nezhoršuje akcelerační schopnosti vozu, navíc přitom chrání motor proti nešetrném přetáčení apod.

Přepracovaný byl i interiér

Hlavní změny v rámci interiéru se udály na středovém panelu. Z něj zmizela některá tlačítka, přibyl naopak velký osmipalcový display, prostřednictvím kterého je možné ovládat zábavní a bezpečnostní platformu SYNC 2. Drobným změnám dostál i volant, lepší by mělo být i odhlučnění vozu.

Do prodeje půjde nový Focus nejspíše na podzim

V autosalonech by se měl nový Focus objevit do konce tohoto roku, dost možná již na konci léta či začátkem podzimu. Ceny by se přitom měly udržet zhruba na současných hladinách. Základní model tak bude dostupný již za méně než 300 tisíc korun.


Diskuze


Reklama

FordShop.cz: Aktualizace map Ford 2016