2014_11
Počítejte s Fordem

Švédskou sněžnou rally zajel nejlépe Latvala. V první desítce hned pět fordů. Martin Prokop chyboval

 
2014_11

Suverén minulé sezony Sebastien Ogier se u polárního kruhu moc nepředvedl. Po nevydařeném startu se dokázal vyškrábat pouze na šesté místo. Naopak jeho týmovému parťákovi Latvalovi se dařilo o poznání lépe. Za Ogiera zaskočil a vyjel si zlato. Ačkoliv bylo mezi deseti nejlepšími posádkami hned pět, které sedlali Fiestu WRC, nejkvalitněji závod odjel Hirvonen. Tomu patřilo čtvrté místo. Hned za ním pak dojel, opět na Fiestě WRC, poměrně překvapivě Tanak.

Rozhodnuto bylo po druhé etapě

O prvních pěti pozicích rozhodly již první dvě etapy. Latvala sice vedl těsný a nakonec vítězný souboj s Mikkelsenem, Hirvonen se musel hodně snažit, aby před sebe nepustil na záda mu dýchajícího Tanaka. Nakonec se však pořadí již neměnilo. Velmi dobře rozjetý závod měl i Kris Meeke s Citroenem. V 18. erzetě ale chyboval a bral nakonec až 10. místo. Na jeho pozici se dostal Ogier následovaný třemi Fiestami WRC pilotovanými Solbergem, Tidemandem a Breenem. Pro Craiga Breena šlo přitom o závodní premiéru za volantem vozu třídy WRC.

Martin Prokop zaparkoval svou Fionu ve škarpě

Martin Prokop během minulé a už i předminulé sezóny několikrát dobrými umístěními vystrčil své jezdecké růžky. Jeho pouť mezi absolutní světovou špičku se však letos poněkud zaškobrtla. Ani v Monaku ani tento víkend ve Švédsku si jihlavský pilot nevyjel žádný bod. Ve Švédsku přitom Prokop chyboval už v první etapě, kdy se propadl na průběžné 26. místo. Nakonec sice manko solidně stáhl a dostal se až na celkové 12. místo, pak ale přišla další chyba, která znamenala konečnou stopku.

Bez pomoci diváků by se Prokop zpět na cestu nedostal

Štěstí v neštěstí měla obnovená posádka Jipocaru Prokop – Tománek v tom, že se v místě nehody nacházely skupinky diváků. Bez jejich pomoci by se totiž Fiona zpět na závodní trať jen tak nedostala a Martin Prokop by tak dost možná závod úplně vzdal. To se také nakonec stalo. Ovšem až v neděli, kdy si Prokop výlet mimo trať zopakoval. Bohužel už ale neměl tolik štěstí jako při prvním karambolu. Bez pomoci neměla posádka šanci se z rozbahněného a částečně zledovatělého koryta potoka dostat. V těžkém boji o první desítku tak nakonec musel Martin Prokop kapitulovat.

Lámat chleba se bude v Mexiku. Jipocar potřebuje body

Stejně tak, jako jedna vlaštovka jaro nedělá, nemusí ani Martin Prokop prozatím věšet hlavu. Ve třetím závodě šampionátu, který se pojede v Mexiku, by už však bodovat měl. Další nula na kontě by totiž mohla znamenat nejen velkou pravděpodobnost pádu v celkovém hodnocení z první do druhé desítky – byť zde je ještě velmi brzo soudit – se svraštělým čelem by se však na Jipocar mohli začít dívat i někteří sponzoři. Proto tedy nezbývá než doufat, že se Prokop vrátí k defenzivnějšímu stylu závodění a ve střední Americe urve nějaký ten bod.

Zdroj foto: martinprokop.com


Diskuze


Reklama

FordShop.cz: Aktualizace map Ford 2016