ford-fiesta-novy-3
Počítejte s Fordem

Do roku 2017 bude systémem Start-Stop vybaveno 70 % vozů Ford. Výsledek? Nižší spotřeba a emise

 
ford-fiesta-novy-3

Automobilka Ford plánuje do roku 2017 citelně zvýšit procento vozů vybavených automatickým Start-Stop systémem. V rámci Severní Ameriky jím má disponovat hned sedm z deseti nových Fordů. Výrazně pozadu ale nebude ani Evropa. I na starém kontinentu je totiž funkce automatického vypínaní motoru např. při čekání na semaforech stále populárnější.

Systém Start-Stop představuje jeden z mnoha bodů ekologické iniciativy Fordu Blueprint for Sustainability

Automatický systém, který při čekání v koloně, na semaforu či třeba vlakovém přejezdu sám vypne a posléze zase zapne motor, dokáže ušetřit 3,5 až 10 % paliva. Nejdramatičtější je přitom snížení spotřeby v hustém městském provozu, a to zejména při dopravních zácpách. Velkou výhodou Auto Start-Stop je přitom jeho vypínatelnost. Pokud máte na své cestě opravdu jen jeden semafor a víte, že by automatické vypnutí motoru nemělo žádný smysl, systém jednoduše deaktivujete.

Jen letos sjelo z výrobních linek Fordu půl milionu vozů vybavených systémem Auto Start-Stop

Systém Auto Start-Stop je k dispozici u většiny evropských modelů značky Ford. Může jím být vybaveno malé “káčko”, Fiesta, B-MAX, Focus, C-MAX, Kuga či třeba Mondeo. Předností této technologie, se kterou jde ruku v ruce nižší spotřeba, si tak užije každý od kurýrů brázdících ulice velkoměst v některém z mini modelů až po manažery.

Blueprint for Sustainability: mimořádně komplexní plán snižování spotřeby, emisí a závislosti na neobnovitelných zdrojích energie

Automobilka Ford si dobře uvědomuje všechny aspekty problematiky závislosti na fosilních palivech. Z tohoto důvodu neváhá investovat ani peníze ani lidské zdroje k vývoji technologií, které tuto závislost sníží a výhledově snad zcela odstraní. Jedním z plodů této filozofie je i systém Auto Start-Stop. Mezi další pak patří třeba stoprocentní využití elektrického posilovače řízení, šestistupňová automatická převodovka, která na rozdíl od starších automatů spotřebu nezvyšuje, ale naopak snižuje, či třeba fenomén dnešní doby, motory řady EcoBoost. Ty jsou nyní dostupné u drtivé většiny modelů značky Ford, v budoucnu by se však měly dodávat zcela univerzálně.

Vozy Ford se pyšní nižší spotřebou než konkurence

Nemělo by smysl zde vyjmenovávat všechny modely Ford a u každého zmiňovat, o kolik deci překonává své rivaly. Určitě ale stojí za to říci, že se úspěchy ve snižování spotřeby aut detroitské provenience netýkají jen benzínových (EcoBoost) a naftových (Duratorq) agregátů. Ještě před pár lety byla např. japonská Toyota průkopníkem na poli hybridních a posléze elektrických vozů. Její model Prius, koncepčně konkurent Focusu či C-MAXu, byl po dobu zhruba jedné dekády ztělesněním takříkajíc nefosilního trendu v automobilovém průmyslu. Ovšem čas plyne a jedinečnost Priusu je ta tam. Jak hybridní, tak plně elektrická verze vozu C-MAX Toyotu Prius překonává nejen ve spotřebě, ale také v technologické vyspělosti. A svůj náskok si i v dalších letech chce minimálně udržet.


Diskuze


Reklama

FordShop.cz: Aktualizace map Ford 2016