edg14_highlight_lg_sport
Počítejte s Fordem

Nová generace atraktivního SUV Ford Edge míří i do Česka. Kombinace elegance a funkčnosti tak získá úplně jiné rozměry

 
edg14_highlight_lg_sport

První generace Fordu Edge byla ryze americkou záležitostí. Několik exemplářů sice brázdí i silnice v Čechách, ovšem jde vždy o vozy, které se k našincům dostaly přes neoficiální dovoz. Druhá generace, jejíž představení se plánuje příští rok, však již bude koncipována v rámci globální strategie Ford. A to znamená jediné – elegantní SUV Edge zamíří i do českých autosalonů.

Futuristický a atraktivní na jedné straně, prostorný a praktický na straně druhé

Nové SUV od Fordu nabídne především neotřelý design. Přídi bude dominovat výrazná maska, obří pětiúhelníkové komory mlhových světel a chromovaný nárazník, na zádi zaujme mohutné okno se spoilerem a dvojitý výfuk. Boky vozu přitom budou řešeny poměrně standardně a nebudou tak jako u jiných aut působit přeplácaným dojmem. Pod fešným kabátem pak bude Ford Edge přesně takový jako ostatní fordy – praktický, prostorný a díky nadstandardnímu prosklení z něj bude skvěle vidět.

Fotogalerie: Ford Edge první generace

Skvělé jízdní vlastnosti na cestě i v terénu. K dispozici bude pohon AWD i předokolka

Nový Edge bude podobně jako další SUV od Fordu, Kuga, vynikat znamenitými jízdními vlastnostmi takřka ve všech podmínkách. I v dálničních rychlostech kolem 200 km/h vůz zaujme stabilitou a odolností proti bočnímu větru, na své si však za volantem tohoto fordu přijdou i milovníci jízdy v terénu.

Díky pokročilým technologiím nabídne Edge skvělou trakci – vybírat bude pravděpodobně možné hned z několika jízdních režimů jako např. silnice, sníh/bahno apod. Vzhledem ke zvýšeným převisům a nápravám umístěným na koncích karoserie se pak i u druhé generace Fordu Edge dají očekávat ještě solidnější nájezdové úhly vpředu i vzadu. Pokud vám terénní ježdění nic neříká, určitě neohrnete nos ani nad silniční verzí modelu s pohonem předních kol.

Pod kapotou EcoBoost a Duratorq

Zatím není zcela jasné, kterými agregáty bude Ford Edge směřující do Evropy osazen. Nějaká velká překvapení však nečekáme. Rozhodně nebude chybět dvoulitr EcoBoost. Ten by mohl být podobně jako u Mondea dodáván v několika výkonnostních verzích včetně té nejsilnější (240 koní). Chybět nebude asi ani slabší jedna šestka. Spekuluje se, že by se pod kapotu SUV Edge měl dostat i oceňovaný jednolitr. To je ale zatím minimálně nepotvrzené. Vyznavači vznětových motorů se mohou těšit na oblíbené a osvědčené agregáty Duratorq. Jistě nebude chybět dvoulitr a pravděpodobně ani jedna šestka, jestli však budou naladěny totožně jako u Kugy či jinak, je těžké odhadovat.

Vůz by mohl být uveden na evropský trh v roce 2016

Nedá se dost dobře odhadnout, kdy se nový Edge dostane k českým zákazníkům. Americkou premiéru si sice atraktivní SUV nejspíše odbude již ke konci roku 2014. Přes velkou louži se ale asi nedostane dříve než za tři roky. Pokud vás zajímá cena, ani tu není možné zatím jasně stanovit. Pokud však budeme vycházet z amerických cen Fordu Edge první generace (ta činí něco přes půl milionu korun), dostaneme se přibližně na částku 700 tisíc korun. To se sice může zdát hodně, nesmíme ale zapomínat, že je nové SUV od Fordu přímou konkurencí řady dalších dražších modelů (BMW X3, Range Rover Evoque či LR Freelander, Volvo XC60).

Fotogalerie: Ford Edge druhé generace


Diskuze


Reklama

FordShop.cz: Aktualizace map Ford 2016