1384988469562
Počítejte s Fordem

Mustang oficiálně v Evropě. Končí tuhá zadní náprava, představuje se čtyřválec

 
1384988469562

Legendární americký sporťák je zde. Šestá generace svalovce se cválajícím koněm ve znaku byla oficiálně odhalena. Na co se může našinec těšit? Není toho málo. Fluidnější design, který však nedal zcela vale retru, nové motory a přepracovaná koncepce podvozku mohou být ochutnávkou koktejlu jménem Mustang 2014. Jistě však potěší i oficiální import, díky kterému se pony car objeví na pultech a výkladních skříních autorizovaných prodejců.

Fenomén EcoBoost v hlavní roli

S určitou, byť ne nutně velkou, porcí nadsázky by se dalo tvrdit, že v novém Mustangu bude hrát první housle nový čtyřválec EcoBoost. A také zadní náprava, která je poprvé v historii víceprvková. Zarytí mustangáři sice mohou být z těchto novinek trochu na větvi, vůz jako celek však udělal velký krok kupředu. Nový čtyřválec má výkon lehce přes 300 koní – mimochodem, to je nepatrně více než do minulé generace montovaný atmosférický osmiválec. Mustang tak vystřelí na stovku za něco málo přes pět vteřin a přitom se spokojí se zhruba deseti litry naturalu. Někteří motoristé sice absenci tuhé zadní nápravy opláčou, faktem ale je, že víceprvek má prokazatelně předvídatelnější a lepší jízdní vlastnosti (na okruhu by zvítězil).

Osmiválec zatím odolává kobercovému náletu downsizingovaných motorů

Fajnšmekři, nebojte se. Osmiválec bude. Mustang není Mondeo, ve kterém silné přeplňované čtyřválce vystavily stopku šestiválcům. Mustang je Mustang a minimálně jeho šestá generace zatím staromilskou osmiválcovou atmosféru nepohřbila. Otázkou ale je, co bude dále.

K dispozici bude manuál i moderní hbitý automat

Motorističtí labužníci – a mustangáři o to více – si asi nic jiného než manuál ve svém voze představit nedokážou. Pokud ale pro vás nejsou automatické převodovky zakázaným ovocem, máte důvod k radosti. Jistě, Mustang se dodává s automatem již desítky let, na tom by nebylo nic zvláštního. Ovšem šestá generace nabídne moderní šestistupňový automat Select Shift s možností manuálního bezspojkového řazení pádly pod volantem. Ten bude například při podřazování automaticky házet meziplyny.

Už žádný šedý dovoz. Pro Mustanga se bude chodit k oficiálním dealerům

Až dosud museli milovníci legendárního sporťáku do Ameriky. Buď sami anebo prostřednictvím specializovaných firem. To však s šestou generací vozu končí. Nově bude Mustang k dostání v autosalonech u oficiálních prodejců.

Bude i diesel?

Konzervativní milovníci legendy jménem Mustang ať raději dále nečtou. Ford si totiž ve snaze o snížení spotřeby paliva a emisí pohrává s myšlenkou dieselového pony caru. Ostatně zdaleka by nebyl prvním kupé, které vyfasovalo vznětový motor. V nejbližší době (minimálně do roku 2016) však naftu v Mustangu nečekejte. Použití některého ze čtyřválců Duratorq je nepravděpodobné, spíše by se asi jednalo o nově vyvinutý šestiválec. Ve hře jsou dále hybridní a plně elektrické verze vozu. I ty se ale v běžném prodeji jen tak neobjeví. Současná filozofie automobilového průmyslu je ale jasná a plně aplikovatelná i na tak exotický a jedinečný vůz, jaký představuje Ford Mustang. Na cestě, jejímž konečným cílem jsou nulové emise a nezávislost na fosilních palivech, se tak s naftovým a posléze hybridním či plug-in hybridním Mustangem nakonec asi přece potkáme.


Diskuze


Reklama

FordShop.cz: Aktualizace map Ford 2016