2013-ford-mustang-shelby-gt500-coupe-photo-429339-s-1280x782
Počítejte s Fordem

Ford Mustang Shelby GT500 je nejsilnějším produkčním osmiválcovým vozem světa

 
2013-ford-mustang-shelby-gt500-coupe-photo-429339-s-1280x782

Ford Mustang je jeden z mála vozů, který dokáže rozzářit oči snad každého automobilového nadšence. Což ale teprve přiostřená verze vozu s označením Shelby GT500? Tady už to nebude jen o očích. Tento vůz umí pěkně rozbušit srdce a rozproudit krev. A ještě aby ne. Vždyť se pod jeho kapotou skrývá nejsilnější sériově vyráběný osmiválec všech dob.

Shelby GT500 – stará a zatraceně ostrá škola

Nový Mustang ve sportovní úpravě Shelby GT500 je skutečně unikátní. Jde totiž o jeden z posledních vozů tzv. staré školy motorismu. Má tuhou zadní nápravu, pod kterou ržá brutální stádo 662 ořů. Vůz je sice vybaven řadou elektronických stabilizačních systémů od klasického ESP až po kontrolu trakce při plném zrychlení. Všechny je ale možné zcela vypnout a užívat si tak nekompromisnosti šelmy jménem Mustang Shelby GT500.

Do běžného provozu či na okruh

Je úplně jedno, jestli si chcete pouze v klidu a pohodě užívat brumlání silného motoru při nedělních vyjížďkách anebo chcete početné stádo kobyl pořádně protáhnout na okruhu. Ford Mustang Shelby GT500 je připraven dát vám šanci si jej osedlat. Ale pozor! Nejde o žádné konfekční vozítko. “Shelbina” vám toho zadarmo moc nedá a jezdecké chyby či nerozvážnost umí tvrdě a rychle trestat.

Pod kapotou tluče nejsilnější sériový osmiválec na světě

Žádné jiné produkční vozidlo osazené osmiválcovým motorem nenabídne takový výkon jako Mustang Shelby GT500. Jeho tradiční a přímí konkurenti jako Chevrolet Corvette či Camaro mají sice objemnější motor, výkonově však za přeplňovanou šelmou z Detroitu zaostávají. Mustang je napřed i pokud jde o italskou konkurenci. Existují sice některá Ferrari či Lamborghini, která jsou silnější, žádné z nich však nepohání osmiválec.

Unikátní je i funkční design

Od běžného Mustanga se verze Shelby GT500 liší např. výmluvnými a dobře čitelnými páskovými popiskami “GT500″, kapotou s výrazným extraktorem či unikátním spoilerem. Ten přitom zdaleka neplní jen estetickou funkci. I při vysokých rychlostech – tento ostrý Mustang byl testován na více než 320 km/h – zajišťuje kvalitní přítlak a mimořádně efektivní kontakt s vozovkou. Nerezový výfuk se čtyřmi koncovkami pak nejenže působí uhrančivě a majestátně, jeho koncepce navíc zajišťuje extrémně rychlý odvod spalin a tudíž briskní reakci na sešlápnutí plynového pedálu.

Stylový interiér umně kombinuje retro s funkční modernou

Při usednutí za volant Mustanga Shelby GT500 vás okouzlí směsice stylů a filozofií. V duchu retro působí pevná sedadla s harmonikovou texturou či třeba “kulečníková koule” coby řadicí páka. O tom, že však Mustang nezaspal dobu, svědčí třeba na přání dodávaná vestavěná navigace, několikabarevné podsvícení přístrojové desky či sportovní pedály vyrobené ze světlého aluminia.

V nabídce jsou čtyři jízdní módy

I přes svou brutálnost je “Shelbina” relativně příjemný vůz. Anebo, lépe řečeno, umí být. Řidič si totiž může vybrat ze čtyř jízdních stylů. Zatímco v módu “Street” se vůz chová nevinně a mile a případné pochybení ze strany řidiče koriguje celá řada elektronických systémů, v nejostřejším režimu “Track” je řidič na svých 662 koní úplně sám. Žádná kontrola trakce, žádná asistence při přetáčivém smyku, prostě nic. Přitom platí, že méně zkušení řidiči by měli tento mód testovat výhradně na uzavřeném okruhu, na letišti či na opravdu hodně velkém a hlavně prázdném parkovišti.

Mustang vyniká relativně nízkou cenou

Cena této přiostřené verze legendárního koně startuje v USA v přepočtu lehce nad milionem korun. V Evropě je pak možné jej po připočtení veškerých nákladů na dovoz, clo a další nezbytné úpravy pořídit zbrusu nový asi za milion a tři čtvrtě. To sice rozhodně není lidová cena, na druhou stranu nikdo ze sériových výrobců – ať už v Německu, Itálii či Japonsku – za takové peníze nenabídne výkon a nekompromisnost, kterou se pyšní Mustang Shelby GT500.


Diskuze


Reklama

FordShop.cz: Aktualizace map Ford 2016