5110d866b72142545a000005
Počítejte s Fordem

Nový Focus RS přijede za rok a půl. Půjde o výkladní skříň automobilky Ford

 
5110d866b72142545a000005

Jsme opět o krůček blíže ke zbrusu novému Focusu RS. Přitom v tomto případě mají slova “zbrusu nový” opravdu hmatatelný význam. Vůz totiž již nebude poháněn tak jako u současné verze stejným, byť notně přepracovaným, agregátem z civilnější verze ST. Ford pro nové “eresko” vyvinul zcela nový přeplňovaný čtyřválec z řady EcoBoost. Ten nabídne drtivých 335 koní, ještě vylepšen bude i princip přenosu síly na přední kola

Focus RS půjde do prodeje již v roce 2015

Kompletně překopaná novinka s názvem Focus RS se k zájemcům dostane přibližně za rok a půl. Ford prvně mluvil sice už o konci roku 2014, z taktických i čistě technických důvodů však představení své chlouby posunul o rok dopředu. Na rok 2015 je přitom plánovaná další ostře sledovaná novinka, nový Civic Type R od Hondy. Japonská automobilka se přitom vůči Focusu vymezuje a ráda by jej na pozici nejšílenější předokolky světa trumfla. Nechme se tedy překvapit, jak se celá situace vyvine. O titul totiž budou mít jistě zájem i Francouzi. Automobiloví nadšenci si totiž jistě pamatují téměř bratrovražedný souboj mezi Focusem RS a Méganem R26.R, který proběhl na několika závodních drahách ve Velké Británii. Tehdy Focus těsně prohrál, otázkou však je, zda byl souboj zcela legitimní. Méganu se totiž vyrobilo pouze 450 kusů, z nichž více než polovina putovala právě do Anglie. Spíše než o ostré sériové vozidlo tak šlo o závodní vůz se silniční homologací, který nebyl volně k dostání.

Srdcem vozu bude úplně nový motor z řady EcoBoost

Ford dá v novém Focusu RS vale osvědčenému a pro ostrou jízdu překopanému pětiválci od Volva. Nahradit jej hodlá čtyřválcovou dva trojkou vlastní produkce. Půjde přitom o přeplňovaný agregát z rodiny EcoBoost, který nabídne velmi libových 335 koní (asi o 30 více než současný RS). Ford koketoval také s myšlenkou hybridu či čtyřkolky, z finančních důvodů se však nejspíš nedočkáme ani jednoho.

V jedné z hlavních rolí bude systém RevoKnuckle

Focus RS, nejsilnější předokolka na evropském trhu, je vybavena revolučním zavěšením kol RevoKnuckle. Tradičně používané vzpěry MacPherson tak u “ereska” nenajdeme. Rozdíl mezi těmito dvěma koncepcemi je v tom, že RevoKnuckle narozdíl od MacPhersonů využívá paralelního svislého čepu, jehož osa se přiblížila ose kola téměř o polovinu. Podobně jako u zavěšení trojúhelníkovými rameny je pro RevoKnuckle typická oddělená osa řízení. Tato technologie sice pohon všech kol stoprocentně nenahradí, nicméně stinné stránky pohonu předních kol Focusu RS poznáme jen při opravdu agresivní jízdě.

Nový motor půjde i do Mustanga

Ford neplánuje již vyvíjený čtyřválec použít pouze ve Focusu. Osazen by jím měl být i nový Mustang, ve kterém nahradí těžký a zastaralý šestiválec. Libové na této pohonné jednotce je, že i přes vysoký výkon by její kombinovaná spotřeba měla být při standardní jízdě pouhých 8 litrů. Ostatně, jde přece o EcoBoost. Otázkou samozřejmě je, kdo si koupí Focus RS, aby s ním jezdil standardně.

Veškeré technologie automobilky Ford v jednom voze

Nový Focus RS by měl představovat jakousi výkladní skříň modrého oválu. Najdeme zde ty nejpokročilejší technologie, které se inženýrům od Fordu podařilo vyvinout. Vůz dostane kromě silného motoru s obřím turbem a jedinečné koncepce zavěšení kol mimořádně účinné brzdy, modernější interiér, tvrdší podvozek ale také třeba systém Sound Composer. Ten dokáže, budete-li si to přát, otevřít prostor mezi motorem a interiérem. Těšit se tak při jízdě můžete z té pro pravého motoristu nejkrásnější doprovodné kulisy, zvuku burácejícího motoru.

Cenovka bude nastavena na milion korun

Pokud vás nové “eresko” osloví, připravte si asi milion korun – zde bude cena vozu začínat – a vydejte se zhruba za rok a půl ke svému dealerovi Ford. Cena vozu sice na jednu stranu není nikterak lidová a pohybuje se téměř na úrovni Imprezy STi či třeba Audi RS3, na druhou stranu je třeba říci, že za ni zákazník dostane opravdu hodně. Jízda s Focusem RS je brutálně zábavná, foukaný čtyřválec díky obrovskému turbu sukuje střeva téměř na jakýkoliv převod, mimořádně tvrdý podvozek pak drží i za podmínek, kdy se to může zdát za hranicí fyzikálních zákonů.

Zdroj foto: drive.ru


Diskuze


Reklama

FordShop.cz: Aktualizace map Ford 2016