ford-focus-014
Počítejte s Fordem

Ford Focus je již rok a půl nejprodávanějším vozem na světě. Jeho prodeje přitom stále rostou

 
ford-focus-014

Nový Focus se těší mimořádné oblibě. V roce 2012 si vysloužil titul nejprodávanějšího vozu na světě a v první polovině tohoto roku jej obhájil. Počet prodaných vozů se přitom ve srovnání s loňskem zvýšil o 20 %. Daří se ale i Fiestě. Ta představuje celosvětově čtvrtý nejprodávanější vůz, ve třídě subkompatků přitom vítězí

Poptávka po Focusu je globální

Nový Focus si oblíbili motoristé po celém světě. Je o něj zájem v Evropě, v Americe ale také na rozvíjejících se trzích. V některých asijských zemích přitom prodeje akcelerují téměř kosmickým tempem. Např. v Indonésii zaznamenal Focus nárůst o téměř 200 %, na Filipínách a ve Vietnamu 72 %, dvojciferným tempem ale etalon nižší střední třídy roste i v Číně, Thajsku, Indii a řadě dalších zemí.

Nový Focus představuje nejlepší kombinaci moderních technologií, cenové dostupnost a atraktivního designu

Ford Focus je jedním z technicky nejvyspělejších vozů na dnešním trhu. Disponuje širokou paletou moderních systémů, které se starají o to, aby každá vaše jízda byla bezpečnější, hospodárnější, příjemnější a také zábavnější. Například díky systému TVC, který nepřetržitě rozděluje sílu motoru mezi přední kola, získáte mimořádnou přilnavost a precizní ovladatelnost, i když naplno zrychlujete ze zatáčky. Jakmile zastavíte, systém Stop-Start šetří palivo automatickým zhasnutím motoru. A pro váš maximální komfort pak aktivní parkovací asistent hladce navede vůz i do toho nejmenšího parkovacího místa, zatímco vy můžete v klidu sedět doslova se založenýma rukama.

Kinetický design překonává geografické hranice

Koncepce kinetického designu, v jehož duchu automobilka Ford vytváří již několik let své modely, přináší ovoce na globální úrovni. Křivky nového Focusu si oblíbili zákazníci na celém světě. Ostatně není se co divit. Vůz díky svému nízkému profilu působí dravějším, dynamičtějším dojmem. Z celého vozu vyzařuje skutečná síla osobnosti – od nové karoserie až po charakteristická zadní světla. Aerodynamický tvar pomáhá prorážet vzduch s minimálním odporem, což se odráží v lepší dynamice jízdy a nižší spotřebě paliva.

Strategie One Ford v praxi

Životní filozofie značky Ford je založena na touze sjednocovat a být konstruktivní. Z tohoto důvodu je již několik let u modrého oválu praktikována strategie One Ford. Ta počítá s globálním sjednocení modelů; Focus pořízený v Německu tak bude v podstatě totožný s Focusem, který bude k mání třeba ve Vietnamu. V potaz jsou brána pouze místní nařízení a specifika, drobné odlišnosti tedy mohou existovat např. ve výbavě či v rozdílném naladění motoru. Jinak jsou ale vozidla totožná.

Daří se i Fiestě

V celkovém hodnocení prodejů nová Fiesta zaujímá sice až čtvrté místo, na poli malých subkompaktů však vítězí. Vždyť jen v první polovině roku 2013 bylo ve světě registrováno více než 350 tisíc nových vozů. Ford je navíc jedinou automobilkou, jejíž dva modely se umístili v první pětce. Celkově se pak Focusu a Fiesty jen v první polovině tohoto roku prodalo téměř milion kusů. To představuje kombinovaný nárůst oproti minulému roku o 8%. A to není v kontextu globální ekonomické stagnace rozhodně špatný výsledek.


Diskuze


Reklama

FordShop.cz: Aktualizace map Ford 2016