Catalunya_9
Počítejte s Fordem

Katalánská rally nevybočila ze zajetých kolejí. Ogier dojel první, Latvala druhý, bronz bral Hirvonen

 
Catalunya_9

Sebastien Ogier, zdá se, nemá v plánu jet poslední závodní seance v rámci MS na půl plynu. Dávno se sice může těšit z celkového vítězství, i přesto však jde po dalších skalpech do své jezdecké kariéry. Poslední zářez si udělal tento víkend v Katalánsku, kdy se nakonec dostal i před svého parťáka Latvalu. Třetí místo urval Hirvonen s Citroenem poté, co musel Dani Sordo odstoupit kvůli technickým problémům se zavěšením. Český jezdec Martin Prokop dojel na pěkném sedmém místě.

Ogier je fenoménen letošní sezóny

S 265 body v celkovém hodnocení MS je francouzský pilot jednoznačně nejlepším jezdcem letošní sezóny. Není přitom důvod zpochybňovat, že za jeho úspěchem stojí cokoliv jiného než mimořádné jezdecké schopnosti. Ogier se sice u VW může těšit pětihvězdičkové péče, v podstatě stejné podmínky však má i celkově třetí Latvala. Na rozdíl od něj se však Ogierovi podařilo získat více než 20 bodů v devíti z do této doby ujetých dvanácti závodů. To je přitom výsledek vskutku fenomenální. Poslední oficiální měření sil v rámci MS proběhne za pár týdnů na Britských ostrovech a už teď je jasné, že ať se stane cokoliv, Ogier o svou pozici absolutní jedničky nepřijde.

Politikaření u VW neproběhlo

Zatímco Ogierova pozice absolutní jedničky je neotřesitelná, v současné době celkově třetí Latvala se ještě stále nemusí loučit s možností vyjet si celkově druhé místo a sesadit z něj Neuvilla od Fordu. Pokud by jej totiž Ogier pustil před sebe – či lépe řečeno jej nepředjížděl – mohl se Fin těšit z vítězství a na svého belgického rivala od modrého oválu se dotáhnout. Nic podobného se však nestalo. Ogier jel, jak uměl, žádné politikaření neproběhlo a Latvala se tedy nejspíš bude muset v celkovém součtu smířit se třetím místem.

Neuville jel opět kvalitně, defekt ho však stál asi minutu času

Během jedenácté erzety se belgický pilot na Fordu Fiesta WRC těšil z průběžně třetího místa. Zanedlouho poté však přišel defekt, který znamenal asi minutovou ztrátu a pád na páté místo. Neuvillovu pozici okamžitě obsadili do té doby čtvrtý Ogier a pátý Hirvonen. Neuville však nerezignoval a nakonec dojel čtvrtý se ziskem cenných 15 bodů. To bylo o 4 body méně než v Katalánsku druhý a celkově třetí Latvala. V současné době tak Neuvilla od Latvaly dělí 12 bodů. To je sice relativně pěkný náskok, vezmeme-li v potaz, že nás čeká už pouze jeden závod. V tom však bude muset Neuville jet mimořádně defenzivně. Pokud by se totiž Latvalovi podařilo v Anglii dojet na celkově prvním až čtvrtém místě a Neuville by přitom např. kvůli nehodě musel odstoupit, celkové druhé místo by padlo do klína právě Finovi.

Svůj závod jel Martin Prokop

Defenzivně a racionálně si v Katalánsku počínal český pilot Martin Prokop, což se mu jako již mnohokrát nesmírně vyplatilo. Celkově sedmé místo a zisk 6 bodů do celkového hodnocení je rozhodně výkon, se kterým mohou být Prokopův Jipocar i jezdec samotný zcela spokojeni: “Dnes to bylo opět velmi dobré,” shrnuje dění po předposlední štaci v rámci MS jihlavský pilot. “Z výsledku jsem nadšený a mohu ho v klidu označit za můj zatím nejlepší za dobu působení v kategorii WRC. Samozřejmě nikoliv umístěním samotným, ale zejména ztrátou na kilometr a tím, že jsme zase kousek blíž těm nejrychlejším před námi v továrních autech. Již po Francii jsme tušili, jak by mělo vypadat nastavení a správný jízdní styl a to se nám tady ve Španělsku potvrdilo. Ujistit se o tom musíme samozřejmě i v Anglii, ale již tento výsledek nepovažuji jen za úlet, ale součást progresu, na kterém celý tým závod od závodu pracuje. Teď už to jsou jen malé krůčky a mravenčí práce – třeba mi dnes neseděl rozpis a zase je nad čím na příště přemýšlet. Na trať jsme vyráželi velice brzy za situace, kdy nízké slunce osvětlovalo rozvířený prach, takže nebylo doslova nic vidět. Všichni jezdci zpomalovali a dokonce zastavovali, včetně nás. Byli jsme z toho hodně vykulení a naštvaní. Chvílemi jsme jeli zcela mimo cestu a hledali, kudy ty závody vlastně vedou. Další horké chvíle nám nastaly v druhé polovině poslední erzety, když nám odešly brzdy a do toho ještě přestaly fungovat pneumatiky. Celkem divoce jsme kontrolovali pozici, ale i tak pořád s dobrým dílčím výsledkem v inkriminované zkoušce. Chtěl bych poděkovat celému týmu za odvedenou práci a také fanouškům za podporu. Již nyní se těšíme na finále ve Walesu!”

Na Britské ostrovy přitom může Prokop odjet se zcela čistou hlavou. Jeho celkově devátá pozice je nyní již neotřesitelná, Jipocar tak bude mít prostor, mimo jiné, si trochu zaexperimentovat s nastavením vozu, bez stresu bude moci závodit i sám Prokop.

Zdroj foto: martinprokop.com


Diskuze


Reklama

FordShop.cz: Aktualizace map Ford 2016