article_lg_f450_575x279
Počítejte s Fordem

Obří pick-up Ford F-450: nově přepracovaný dieselový osmiválec nabídne ještě více výkonu a tažné síly. Točivý moment půjde k 900Nm

 
article_lg_f450_575x279

Automobilka Ford se po dvou letech od uvedení rozhodla přepracovat svůj 6.7 litrový naftový osmiválec určený pro velké pick-upy řady F. Agregát dostal zcela nové turbo řady GT37, jiná je i konstrukce motoru a výfukového systému. Výsledkem je mamutí točivý moment blížící se hodnotě 900Nm, který má navíc ještě kultivovanější průběh než dříve. Nahoru šly i tažné schopnosti. Pokud je na vůz nainstalováno vhodné tažné zařízení, je pick-up schopný cestou i necestou utáhnout až 6tunový přívěs.

Nový model Fordu F-450 se představí příští rok

Vylepšený turbodiesel se do užitkových vozů řady F začne montovat od příštího roku. Půjde přitom jednoznačně o jeden z nejrobustnějších ale přitom technologicky nejvyspělejších dieselových agregátů na světě. Žádný jiný vůz v segmentu se tak jako nový F-450 nepyšní konstrukcí umožňující zpětné proudění, kdy je výfukové potrubí instalováno uvnitř motoru a sání na jeho vnější části. Výhodou tohoto řešení je pak výrazné zkrácení proudění vzduchu mezi turbem a výfukovým systémem. Turbo tak nejen poskytne extra výkon, motor navíc mnohem lépe reaguje na sešlápnutí pedálu. Díky tomu, že je turbo nově umístěno v oblasti sedla motoru, je mnohem lépe izolováno od horkých míst. Výsledkem je kultivovaný zvuk, minimum vibrací a lepší průběh točivého momentu.

Hnací ústrojí včetně převodovky bylo kompletně vyvinuto Fordem

Žádný jiný výrobce těžkých pick-upů kromě Fordu si nevyvíjí a nevyrábí kompletní hnací ústrojí včetně převodovky. Ať už si zvolíte jakoukoliv kombinaci či kalibraci motoru, převodovky a podvozku, vždy si můžete být jistí, že bude výsledný produkt fungovat tak, jak má. Veškerá řešení totiž prošla náročným testováním přímo v továrnách automobilky Ford. Nemusíte se tak bát, že by např. automatická převodovka dodávaná externí firmou fungovala za určitých specifických podmínek nevhodně či se výrazně snížila její životnost.

Díky nové koncepci kompresoru turba se Ford F-450 nezalekne ani vysokých nadmořských výšek

Na rozdíl od současného turba řady GT32 nabízí modernější řada GT37 jednodílný kruhový kompresor. Ten tlačí vzduch do turba efektivněji než současný dvoustranný. Rozdíly jsou nejpatrnější ve vyšších nadmořských výškách, kde je řidší vzduch než u moře. Zvětšena byla i turbína. Z původních 64 milimetrů vyrostla na 72.5mm. Výfukové plyny tak díky větší ploše účinněji roztáčejí turbo, což se projeví na lepším zátahu. Zcela odstraněn pak byl obtokový ventil výfukových plynů. Ten u nové verze osmiválce není vůbec potřeba, jelikož motor pracuje za nižších vnitřních tlaků.


Diskuze


Reklama

FordShop.cz: Aktualizace map Ford 2016