1378388981486
Počítejte s Fordem

Automobilka Ford zdvojnásobí výrobu jednolitru EcoBoost. Reaguje tak na strmě rostoucí poptávku

 
1378388981486

Společnost Ford se rozhodla, že výrazně navýší výrobu oceňovaného jednolitru EcoBoost. Jde o krok související s rychle rostoucí poptávkou po vozech, který jsou jím osazeny. Např. nové rodinné MPV B-MAX je tímto motorem poháněno ve 44%, u Focusu činí tento podíl jednu třetinu. Nově by se měl jednolitr navíc začít prodávat i v USA a na řadě rozvojových trhů.

Evropa si žádá tříválec EcoBoost. Prodeje dramaticky rostou

Na 19 tradičních evropských trzích je poptávka po agregátu, který dvakrát za sebou vyhrál prestižní ocenění Mezinárodní motor roku, enormní. Pokud jde o malé rodinné MPV B-MAX, zde byl téměř každý druhý prodaný vůz osazen právě tříválcovým jednolitrem. U etalonu nižší střední třídy, Fordu Focus, je toto číslo o něco nižší, zhruba 32%. U Fiesty a MPV C-MAX a Grand C-MAX pak šlo shodně o zhruba 25%.

Továrna v Kolíně nad Rýnem zavede druhou směnu

Ford ve své fabrice v německém Kolíně otevře druhou směnu. Účelem tohoto kroku bude postupné zdvojnásobení výrobní kapacity až na více než 1000 motorů denně. V roce 2014 by tak ze zdejších montážních linek mělo sjíždět hned 200 tisíc tříválcových motorů za rok. V tomto roce je pak plánován ve srovnání s rokem 2012 růst výrobních kapacit o zhruba 60% na asi 165 tisíc kusů ročně.

Poptávka dále poroste. Jednolitr se totiž bude montovat do většiny modelů značky Ford

Vše nasvědčuje tomu, že bude jednolitr EcoBoost stále žádanější. Montuje, případně bude se montovat, totiž do téměř celé modelové palety automobilky Ford. Kromě Fiesty, Focusu, B-MAXu, C-MAXu a Grand C-MAXu bude k dostání i v novém Mondeu a EcoSportu či v užitkových vozech Transit Connect, Transit Courier, Tourneo Connect a Tourneo Courier. Nově se má navíc silný ale přitom úsporný agregát prodávat i v USA v nové Fiestě či v Indii anebo Číně v malém SUV modelu EcoSport.

Podíl úsporných motorů EcoBoost by se měl během prvních 4 let ztrojnásobit

V roce 2011 prodal modrý ovál něco přes 140 tisíc vozů hnaných motorem z řady EcoBoost. V roce 2015 by to však měl být více než trojnásobek. Mluví se totiž až o půl milionu automobilů. Motory EcoBoost, vyvinuté v Německu a Anglii, jsou stále oblíbenější a pomalu vytlačují tradiční nepřeplňované agregáty. Oproti nim totiž EcoBoost nabídne více výkonu a přitom stejnou či dokonce nižší spotřebu.

Jednolitr EcoBoost aneb ekologie na druhou. Výroba moderních motorů spolyká méně energie a vyžaduje nižší emise oxidu uhličitého

Nejenže je provoz motorů z rodiny EcoBoost mimořádně ekologický, ekologická je i jejich výroba a testování. Jak továrna v Kolíně nad Rýnem tak v rumunské Craiově, kde se jednolitr EcoBoost také vyrábí, jsou mimořádně technologicky vyspělé. Při opracovávání hliníkových součástí motoru se na příklad spotřebovává výrazně méně ochlazovací směsi, testování agregátů pak probíhá tzv. “za studena”. Motory jsou totiž zkoušeny, aniž by je bylo třeba nastartovat. Pokud jde o továrnu v Kolíně, ta potom ke svému provozu z velké části využívá energii z obnovitelných zdrojů, mimo jiné i z několika vodních elektráren na území Norska a Švédska.


Diskuze


Reklama

FordShop.cz: Aktualizace map Ford 2016