maxresdefault
Počítejte s Fordem

Ford koketuje se založením své vlastní prémiové divize. Mohla by nést jméno Vignale

 
maxresdefault

Toyota má Lexus, Nissan Infiniti, Mercedes Brabus…Řada automobilek jak v Evropě tak třeba v Asii již buď má svou autonomní luxusní divizi (to se týká např. výše zmíněného Lexusu) anebo svého dvorního úpravce (např. Brabus). Ford zatím takovouto speciální divizi nemá – nebereme-li v potaz americký Lincoln, které je sice samostatnou automobilkou, některá technická řešení však sdílí s Fordem – brzy by ji ale mohl zavést. Pravděpodobně by však nešlo, tak jako je tomu třeba u Lexusu, o samostatnou automobilku nýbrž o vylepšení řadových vozů Ford. Ty by dostaly např. jinou přední masku, impozantněji vyhlížející nízkoprofilové pneumatiky, interiér z ušlechtilých materiálů, chromované prvky karoserie, prvotřídní audiosystém, kterým své vozy osazují luxusní automobilky, apod.

Prémiová divize by mohla nést jméno Vignale

Na letošních Frankfurtském autosalonu by Ford měl představit koncept Mondeo Vignale. To bude pro fanoušky značky důležitá událost hned ze dvou důvodů. Jednak v reálu uvidí nové Mondeo, které se pod názvem Fusion již více než rok prodává v USA a jehož uvedení na evropský trh bylo už několikrát odloženo (v současnosti se mluví o začátku roku 2015). Téměř jistě by to ale znamenalo potvrzení spekulací o záměru detroitského koncernu zavést novou luxusní divizi. V čem by se pak modely Vignale lišily od řadových fordů? Zejména ve výbavě, použitých materiálech a produktech; nejspíše by však byly rozlišitelné i dle lehce pozměněných kontur exteriéru, jiné přední masky apod. S největší pravděpodobností by měly mít vozy s logem Vignale oproti běžným fordům:

  • luxusní materiály v interiéru (ušlechtilá kůže, dřevo)
  • prémiové produkty v rámci výbavy (např. audiosystém či palubní přístroje od renomovaných výrobců)
  • možnost individualizace vozu (např. vícebarevný interiér přesně dle přání zákazníka)
  • vysoce reprezentativní vzhled díky chromovaným částem karoserie
  • vysoce kvalitní a dravě vyhlížející dvacetipalcová kola
  • LED diodová mlhová světla

Vignale by mělo znamenat také prémiové služby

Kromě rozdílů ve vozech jako takových by měli mít jejich majitelé ještě řadu dalších výhod. Spekuluje se např. o delší záruce, komplexním pojištění zahrnutém v ceně vozu či bezplatném mytí a čištění vozu po celou dobu jeho životnosti. Každý prodejce automobilů Ford by navíc měl mít modely Vignale vystavené v odděleném salonku mimo běžný sortiment.

Nálepka Vignale přidá Fordu na exkluzivitě

Vedení společnosti Ford si od případného uvedení značky Vignale na trh slibuje větší exkluzivitu a také přilákání nových náročných zákazníků, kteří až doposud volili vždy tradiční prémiové výrobce. Dále by mělo Vignale sloužit jako jakýsi důkaz kvality vozů značky Ford. Prémiové vozy se totiž v tom zásadním od těch řadových lišit nebudou. Stejné budou motory, převodovky, podvozek, brzdy atd.

Označení Vignale odkazuje na slavnou turínskou karosárnu

Pokud dumáte nad tím, kde se název Vignale vzal, vězte, že takto se jmenovala legendární a dnes již neexistující italská karosárna. Carrozzeria Alfredo Vignale byla založena již před První světovou válkou a fungovala až do konce 60. let, kdy ji odkoupila firma De Tomaso Automobili, v té době již vlastněná Fordem. Karosárna během své více než půl století trvající činnosti vytvářela a upravovala vozy celé plejády značek (např. Alfa Romeo, BMW, Lancia, Maserati, Rolls-Royce či Volvo). Kabát zde nechala ušít pro svou legendární “šestsettřináctku” třeba i kopřivnická Tatra. V dnešní době jsou exempláře, které vznikly z pera Vignaleho, velmi ceněny a na trhu se vyskytují jen výjimečně. Většinu totiž již skoupili sběratelé.

Fordovské modely Vignale budou šetrně a elegantně kombinovat důraz na historický odkaz značky a progresivní přístup k osobním automobilům

Vzhledem k tomu, že stále není jasné, zda vůbec Ford značku Vignale uvede, nemá smysl polemizovat nad tím, zda se takto označené vozy budou vyrábět v nějakých omezených sériích či půjde pouze o prémiově vybavené vozy. Ostatně automobilka Ford si již logo Vignale na svůj vůz jednou nalepila. Šlo o koncept kabrioletu nižší střední třídy, který se však nakonec začal vyrábět sériově jako Focus kupé-kabriolet. Sériový model však o značku Vignale přišel. Je tedy otázka, zda k něčemu podobnému nedojde i nyní. Spekulace nemají smysl minimálně do doby, než bude uvedeno na evropský trh nové Mondeo. To se však stane pravděpodobně až začátkem přespříštího roku.

Až 10% současných zákazníků Fordu by mohlo po vozech Vignale sáhnout. Další by mohli přejít od jiných značek

Zástupci společnosti Ford odhadují, že by si až desetina kupců modelu Mondeo vybrala jeho prémiovou verzi Vignale, měli-li by tu možnost. Další zákazníky by Ford mohl ulovit mezi šoféry zvyklými na zavedené prémiové vozy. To rozhodně nejsou malá čísla. Oficiální představení divize Vignale je tak rozhodně víc než jen vize či zbožné přání. O něco jasněji by mohlo být již po letošním Frankfurtském autosalonu.


Diskuze


Reklama

FordShop.cz: Aktualizace map Ford 2016