ford-fiesta-r5-rally-car-by-m-sport-revealed_1
Počítejte s Fordem

Další úspěch pro Fiestu R5: Elfyn Ewans dojel v Německu šestý. Závodil přitom společně s vozy WRC

 
ford-fiesta-r5-rally-car-by-m-sport-revealed_1

Na Rally Deutschland dal o sobě opět vědět talentovaný velšský pilot Elfyn Ewans. Se svou Fiestou R5 dojel na krásném šestém místě. Nutno ovšem dodat, že závodil společně se světovou špičkou jedoucí na vozech o třídu vyšší kategorie WRC. Nová “erpětka” tak, zdá se, dokazuje, že překonala prvotní peripetie a je připravena rvát se o ty nejvyšší pozice jak na šotolině tak na asfaltu.

Fiesta R5 je vysoce konkurenceschopný vůz

Ford byl první automobilkou, která přinesla kůži na trh a představila vůz nové závodní kategorie R5. Tyto vozy jsou přitom ve srovnání se stávající S2000, které mají postupně nahradit, levnější, ekologičtější a méně náročné na údržbu a servis. Stanoveny jsou např. minimální hodnoty životnosti některých komponent či servisních intervalů. U S2000 tyto limity buď nebyly anebo byly benevolentnější. Jednou z velkých výhod nové kategorie R5 je pak všeobecně menší finanční náročnost. Dost možná tak dojde k určité popularizaci a rozšíření motorsportu. Jelikož byl Ford úplně první, kdo s takovým vozem přišel, byla premiéra Fiesty R5 velmi ostře sledovaná. První starty se bohužel příliš nepodařily – ať už z důvodu jezdeckých chyb, defektů či poruchám techniky – nyní je ale vidět, že se “erpětka” dostala ze svých dětských nemocí a šlape tak, jak má.

Ewans si závod užil. Euforii však zažívali i zástupci M-Sportu, který vůz vyvinul a nyní vyrábí

Testovací jezdec M-Sportu Malcolm Wilson byl s účinkováním mladého Velšana zcela spokojený. Fiesta R5 dle něj již dokázala svou konkurenceschopnost na všech typech povrchu. Neskrývá přitom nadšení, že by se vozu v následujících dvou podnicích mohlo dařit ještě lépe. I přes bravurní výkon totiž přece jen Ewans v Německu několikrát chyboval a pár cenných vteřin ztratil.

M-Sport již registruje solidní poptávku na Fiestu R5

Nový závodní automobil od M-Sportu (či od Fordu) se již nyní těší velké oblibě. Důkazem je několik desítek seriózních objednávek na tento vůz. V případě, že se Fiesta R5 ještě o něco zlepší, začne pravidelně vítězit a stane se tak nejsilnějším článkem ve WRC 2, zájem bude jistě ještě vyšší. Zatím je však Fiesta R5 v poměrně jednoduché situaci. Nemá totiž žádnou konkurenci. Ta by měla být představena až začátkem příštího roku. Bude tedy zajímavé sledovat, jak se tomuto průlomovému vozu podaří ustát chystaný konkurenční nápor.


Diskuze


Reklama

FordShop.cz: Aktualizace map Ford 2016