Focus_ECOnetic
Počítejte s Fordem

Nový Ford Focus ECOnetic dokázal nemožné. Nabídne emise oxidu uhličitého nižší než 100 gramů na kilometr

 
Focus_ECOnetic

Příští rok by měl být na český trh uveden zbrusu nový benzínový Ford Focus ECOnetic poháněný převratným a oceňovaným jednolitrem EcoBoost. Vůz se pyšní velmi nízkou spotřebou (4,3 l/100 km) a také mimořádně příznivou hodnotou vyprodukovaných emisí oxidu uhličitého. Ty spadly pod magickou hranici 100 g/km. Během 15 let existence Fordu Focus tak jde o snížení o neuvěřitelných téměř 50 %.

Další sólo pro jednolitr EcoBoost

Srdcem superúsporné verze Focusu je opět tříválec EcoBoost pyšnící se hned dvěma tituly Mezinárodní motor roku. Ten je vykalibrovaný na slušných 74 kW, vůz tak rozhodně nebude patřit mezi brzdy provozu. Mimochodem standardní verze tohoto motoru nabídne taktéž 74 kW, emise jsou však o něco vyšší, 109 g/km. V nabídce je ovšem ještě třetí verze oceňovaného jednolitru. Ta je naladěna na již velmi libových 92 kW, přitom ani zde emise nijak výrazně nevzrostou. Na každý kilometr jízdy totiž vůz vyprodukuje pouze 114 g oxidu uhličitého.

Verze ECOnetic oplývá moderními technologiemi. Za zmínku stojí aktivní maska chladiče či třeba inteligentní rekuperační dobíjení

Tak jako u všech ostatních fordů s označením ECOnetic nabídne i nový Focus řadu technologických vychytávek. Jde především o:

  • systém Start-Stop
  • inteligentní rekuperační dobíjení
  • aktivní masku chladiče, která se v závislosti na rychlosti pohybuje tak, aby minimalizovala odpor vzduchu
  • ukazatel Ford EcoMode - inteligentní systém, který monitoruje jízdní návyky řidiče a např. mu indikuje, kdy je vhodné přeřadit
  • delší převody
  • speciální pneumatiky s nízkým valivým odporem

Dieselová verze je ještě úspornější. Vystačí si s necelými třemi a půl litry

Vznětová verze Focusu ECOnetic však hranice možného posunula ještě dále. Nabízí stejné technologické přednosti, přitom její dieselový agregát dokáže jezdit za pouhých 3,4 litrů nafty na 100 km. Emise oxidu uhličitého jsou pak na hranici 88 g/km. Podobné hodnoty by přitom ještě před 15 lety, kdy byla představena úplně první generace Fordu Focus, byly považována za sci-fi.

Verze ECOnetic je sice dražší. V mnoha zemích však neplatíte silniční daň či jiné poplatky

Vzhledem k široké škále použitých technologií bude verze ECOnetic jistě o něco dražší než standardní provedení modelu Focus. Vyšší cena se však vrátí nejen na nižší spotřebě ale také na právu vyhnout se některým poplatkům. Např. v Anglii se na Focus ECOnetic nebude vztahovat silniční daň – jak možná víte, silniční daň zde platí každé vozidlo a nejde o zanedbatelnou položku – ve Francii pak bude levnější vůz přihlásit do registru. Pokud jde o ČR, zatím se sice žádné podobné opatření neplánuje, legislativní podmínky se však mohou změnit.


Diskuze


Reklama

FordShop.cz: Aktualizace map Ford 2016