Neuville-winning-Rally-Finland
Počítejte s Fordem

Finskou rally opanoval Ogier. Fordu patří druhé a třetí místo

 
Neuville-winning-Rally-Finland

Sebastien Ogier si dalším fenomenálním výkonem v podstatě pojistil titul mistra světa v rally. Své Polo WRC dovezl do cíle opět jako první a stal se tak, technicky vzato, novým mistrem světa. Fordu se však dařilo také. Jak Neuville tak Ostberg stanuli na stupních vítězů, přičemž za vítězem nezaostali ani o minutu. V první desítce skončila ještě Fiesta Jevgenije Novikova, příjemně překvapil osmý Andersson a hlavně sedmý Ketomaa. Fin Ketomaa přitom startoval s Fiestou R5, nikoliv s verzí WRC.

Fiesta šlapala jako hodinky

Sportovním vozům Ford se letos v rally moc nedaří. Často se sice probojují do špice, ovšem pak přijde buď jezdecká chyba anebo smůla (defekt, porucha apod.). Na finské šotolině však Fiesty šlapaly bezchybně a vysloužily si krásné druhé a třetí místo. Své v tom však sehrála i neagresivní a racionální jízda v podání Theirry Neuvilla a Madse Ostberga. Žádný z této dvojice závodníků se nepouštěl do souboje o absolutní rekord ani o celkové vítězství. Snažili se minimalizovat případné chyby, což se jim povedlo na jedničku. Jak říká sám Neuville, “bylo by pěkné zajet rekord, ale celkové druhé místo bylo důležitější a tak jsme se rozhodli nechat rekord Sebastienovi”.

Neuville si pochvaloval prvotřídní práci M-Sportu

I přes drobné klopýtnutí ve formě defektu, který přišel již v pátek, se Neuvillovi podařilo dobýt stříbro. Mamutí podíl na tom měla i vysoce profesionálně odvedená práce ze strany M-Sportu, který závodní vozy Ford staví, provozuje a servisuje. Mimořádně spokojený však byl i Ostberg. Tomu se od začátku sezóny úspěchy spíše vyhýbaly, nyní však dost možná opět našel formu.

Neuville si připsal další body za vítězství na Power Stage

Závěrečná třiadvacátá erzeta byla pro belgického jezdce dokonce vítězná. O tři desetiny vteřiny porazil i celkového šampiona Ogiera. Neuville si tak kromě bodů za celkové druhé místo připsal i další body za Power Stage. 7490 metrů dlouho trasu projel za pouhé 3 minuty a 46 vteřin. Jeho průměrná rychlost přitom činila 119km/h.

Martin Prokop nedojel

Štěstí bohužel nepřálo české naději v motorsportu Martin Prokopovi. Jezdec jihlavského Jipocaru musel svůj vůz kvůli problémům s vodní pumpou odstavit a ze závodu odstoupit. Porucha přišla již v pátek na první odpolední rychlostní zkoušce po deseti odjetých testech. Prokopově “Fioně” začala stoupat teplota motoru, jezdec tak byl nucen v pianko režimu dojet do servisního místa. Zde se však ukázalo, že poruchu v rámci pravidel není možné opravit. Prokop se tak s finskou Neste Oil musel pro tento ročník rozloučit.

Zdroj foto: autoweek.com


Diskuze


Reklama

FordShop.cz: Aktualizace map Ford 2016