ford-fiesta-r5-rally-car-by-m-sport-revealed_1
Počítejte s Fordem

Nová Fiesta R5 konečně bodovala. Z Estonské rally si odváží stříbro

 
ford-fiesta-r5-rally-car-by-m-sport-revealed_1

Je to již zhruba měsíc, co nová Fiesta R5 obdržela oficiální homologaci. Pilotovaná Thierry Neuvillem se sice poprvé představila již na Ypres Rally, to však pouze v nebodované pozici předjezdce. První ostrý bodovaný start proběhl na nedávné Rally Bohemia. Jan Kopecký, který ji zde kočíroval, si na nový vůz rychle zvykl a dařilo se mu. V předposlední erzetě však přišla řidičská chyba. Ta jej připravila o naděje a jeho Fiestu pak o několik dílů včetně předního nárazníku. Nedařilo se bohužel ani Elfynu Ewansovi. Ani velšský pilot do cíle nedojel. Tentokrát však byla na vině porucha techniky.

Srbsko, Libanon, Lucembursko…bohužel ani zde se Fiesta R5 neblýskla

Další podnik, kterého se měla nová “erpětka” od M-Sportu účastnit, se odehrál v Srbsku. Či lépe řečeno vlastně ani neodehrál. Kvůli nadstandardním bezpečnostním požadavkům byla nakonec srbská štace bulharského mistrovství zrušena. Bulharský pilot Krum Donchev, který do Fiesty R5 přesedlal z Peugeotu 207 S2000, si tak bude muset na ostré představení své nové plechové chlouby chvíli počkat, a to až na Rally Tvardica. Podobný osud potkal i Rogera Feghaliho. Ten sice do úvodu libanonské Rallye des Cédres vlétnul jako nůž do másla, nakonec však svůj vůz musel odstavit a cíl opět nespatřil. Totéž se přihodilo i Jourdanisovi Serderidisovi. Belgičan s řeckými kořeny se v rámci lucemburské rally, která je součástí německého šampionátu, chtěl blýsknout a s novým vozem urvat nějaké ty body. Problémy s elektronikou mu však vystavily jasnou stopku.

Estonská rally zlomila kletbu. Druhé místo a triumf na několik rychlostních zkouškách si odváží Karl Kruuda

Pozdě, ale přece. Tak by se dalo shrnout nadšení a zároveň ještě stále přetrvávající rozčarování zástupců M-Sportu. Fiesta R5 si tak zhruba měsíc po té, co dostala oficiální povolenku závodit, vychutnala první stupeň vítězů. Stříbro Karla Kruudy je však důležité nejen pro něj ale také pro M-Sport. Estonský pilot totiž prolomil neúspěšnou sérii a dokázal, že se s Fiestou R5 vyhrávat dá.

Není jednoduché být první

Ačkoliv mohou současná snad již překonaná klopýtnutí “erpětkové” Fiesty tento vůz stavit do negativního světla, důležité je říci jedno: Ford byl první automobilkou v historii, která se rozhodla přinést kůži na trh a postavit vůz zcela nové kategorie. Vůz, který používá jinou techniku než současné S2000 a který odráží úplně novou filozofii závodění. Vozy R5 jsou totiž ekologičtější, levnější a méně náročné na údržbu. Věřme tedy, že se M-Sportu podaří brzy všechny drobné nedostatky vyladit a že nová Fiesta R5 nedoplatí na své průkopnictví. Příští rok by totiž své “erpětkové” speciály měla představit i konkurence.

Zdroj foto: www.autoevolution.com


Diskuze


Reklama

FordShop.cz: Aktualizace map Ford 2016