Ford-Formula_2012_800x600_wallpaper_02
Počítejte s Fordem

Ford mezi elitou. Na festivalu v Goodwoodu měl modrý ovál svůj vlastní stánek

 
Ford-Formula_2012_800x600_wallpaper_02

Na uznávaném festivalu v britském Goodwoodu si svou premiéru odbyla revoluční formule Ford, označovaná jako model FF1. Na jubilejním 20. ročníku této automobilové události tak stála po boku těch největších skvostů automobilového průmyslu. Mezi ně patřily párou poháněné kočáry z 19. století, historické závodní vozy, které vyhrály závody v LeMans, meziválečné bugatky či třeba zcela ojedinělé šestimístné kupé Phantom Corsair.

Ford mezi klenoty

Společnost Ford se nikdy neřadila mezi tzv. prémiové automobilky. Jejím hlavním posláním je již po mnoho desetiletí výroba dostupných, kvalitních a spolehlivých vozů pro běžné motoristy. To ale neznamená, že by se čas od času Ford nemohl také blýsknout nějakým tím unikátem. Jedním z nich je model FF1. Jde o formuli poháněnou speciálně upraveným jednolitrovým motorem EcoBoost, která na německém okruhu Nürburgring Nordschleife zaznamenala ve své třídě dosud nejrychlejší čas, 7 minut a 22 sekund. Formule se navíc v Goodwoodu účastnila slavného závodu do vrchu po boku historických vozů dnes téměř nevyčíslitelné hodnoty.

Formule od Fordu porazila Ferrari Enzo

Rekordní čas, který s FF1 zajel Nick Tandy na slavném okruhu, stačil i na pokoření rekordu legendárního Ferrari Enzo. Srovnáváme samozřejmě nesrovnatelné: zatímco Enzo je i přes své mimořádné technické přednosti vozidlo běžné konstrukce, formulka od Fordu váží méně než půl tuny a má oproti červené raketě i řadu dalších výhod. Ovšem stejně tak i nevýhod. Zatímco Enzo pohání nabroušený motor o výkonu přes 600 koní, pod kapotou FF1 je upravený tříválec EcoBoost. Na ten jsme zvyklí i ze sériových vozů Fiesta, Focus či třeba B-MAX. Jeho sériový výkon je však maximálně 125 koní, Nick Tandy, který mimochodem v Goodwoodu formuli představoval, měl při rekordní jízdě k dispozici lehce přes 200 koňských sil.

Přízeň diváků získal i pěkně nabroušený Transit

Ford Transit si sice většina motoristů představí spíše jako neúnavného a až nechutně spolehlivého pracanta, to ale neznamená, že by se nemohl mihnout na tak prestižní akci, jakou je GoodWood Festival rychlosti. Vystavovaný kousek totiž nebyl jen tak ledajaký Transit. Šlo o sériově nikdy nevyráběný upravený Transit poháněný přeplňovaným třílitrem Cosworth, který při maximálním výkonu bezmála tří stovek koní jezdil přes 240 km/h. I ten se pak zúčastnil prestižního závodu do vrchu. Pilotoval jej Anthony Reid, bývalý profesionální závodník ve třídě produkčních vozů.

Ford měl svůj pavilon hned za branami festivalu

Na motorshow v Goodwoodu vystavovala automobilka Ford v 10 metrů vysokém třípatrovém pavilonu. Z něj byl panoramatický výhled nejen na sídlo Goodwood ale také na kompletní festivalové dění. Ke shlédnutí zde byly, kromě jiného, i např. zbrusu nové miniSUV Ecosport či Mondeo příští generace. Návštěvníci tak měli unikátní možnost ocenit kontrast mezi sériovými a speciálními vozy, mimo jiné třeba i Fordem FF1.

[Foto zdroj: NetCarShow.com]


Diskuze


Reklama

FordShop.cz: Aktualizace map Ford 2016