Vše ze světa Fordu
Počítejte s Fordem

Na Rally Bohemia byla v Česku oficiálně představena nová Octavia RS. Za Focusem ST však v mnoha ohledech zaostává

 

Na Rallye Bohemia byla před několika dny oficiálně představena Škoda Octavia RS, jeden z nejzásadnějších konkurentů nového Focusu ST. Octavia včetně sportovní verze RS je z logických důvodů oblíbeným modelem českých řidičů, Focus ve verzi ST ji ale v mnoha ohledech překoná. Je silnější, rychlejší a pravděpodobně i levnější.

Nejsilnější verze Octavie je o 30 koní slabší než Focus

“Eresová” Octavie se bude prodávat ve dvou verzích, benzínové a dieselové. Benzínovým agregátem bude přeplňovaný čtyřválec TSI s výkonem 220 koní a objemem dvou litrů. EcoBoost u Focusu má sice objem stejný, dokáže ze sebe ale vymáčknout více. Při 5500 otáčkách nabídne už poměrně libových 250 koní. Dieselová verze Octavie RS je pak o poznání slabší. Dieselové “tdíčko” s totožným objemem nabídne 135kW a zrychlení z nuly na sto za více než 8 vteřin. To sice na sportovní vůz není bůhvíco, vzhledem k velké oblibě nafty mezi českými řidiči se ale bude prodávat možná více než benzín. Ten sice dokáže Octavii RS rozjet na stovku za méně než 7 vteřin, na Focus ST s hodnotou 6,5 vteřin to ale nestačí.

Maximálka je stejná

Octavia RS i Focus ST nabízí papírově stejnou maximálku. Ta činí 248km/h. Relativní výhodou Octavie oproti Focusu je příplatková výbava v podobě samočinné převodovky typu DSG, otázkou ale je, zda by neměl být sportovní vůz osazen spíše manuálem.

Focus ST nabídne fluidní dravý design a bohatou výbavu, Octavia větší kufr

V něčem nový Focus ST za Octavií RS přece jen zaostává. Octavia se totiž pyšní nadstandardně velkým kufrem o rozměrech 590 litrů, Focus nabídne pouze 476 litrů. Na druhou stranu je ale nutno říct, že v základní výbavě Focusu jsou, mimo jiné, dvouzónová klimatizace, šest airbagů, bezklíčové startování, palubní počítač, vyhřívané čelní sklo. Kombi verze má navíc střešní ližiny pro snadné upevnění nákladu, horského kola či třeba “rakve”. Oproti Octavii je navíc Focus osazen osmnáctipalcovými koly z lehkých slitin, za které se u mladoboleslavského výrobce připlácí.

Cenovka Octavie bude nejspíš kolem tři čtvrtě milionu korun. Focus je téměř o 100 tisícovek levnější

Škoda Auto sice oficiální české ceny nové Octavie RS nezveřejnila, německé zastoupení automobilky však počítá s přibližně 750 000 korunami za benzínový liftback, nafta bude nepatrně dražší. Focus ST se základní cenovkou hodně pod 700 000 korunami tak vyjde i přes svou bohatou výbavu levněji.

ST, GT, RS…absurdní abeceda bez pravidel?

Je pravdou, že si automobilky se sportovními koncovkami jako ST či RS až kontraproduktivně hrají. Jasně je to vidět na dvou vozech, které zde srovnáváme. V obou případech jde o klasický sportovně laděný vůz pro každodenní používání, u kterého jde kromě jízdních vlastností i o praktičnost, úspornost a spolehlivost. U Focusu RS – zdůrazňujeme, že jde o jiné vozidlo než Focus ST – je pak důraz kladen především na špičkové jízdní vlastnosti. Ovšem srovnávat Focus RS s Octavií RS by bylo podobně scestné jako třeba Fiestu s Mondeem. Jde totiž o rozdílná auta s rozdílnými cenami a hlavně rozdílnou základní koncepcí vozu. Octavia RS je přímým konkurentem Focusu ST, uživatelsky přívětivého a stále relativně dostupného vozu pro rychlé ale běžné ježdění. Naopak Focus RS je ryze sportovní vůz, u kterého je takřka vše podřízeno sportovnímu prožitku za volantem. Tomu odpovídá nutnost častějších servisních intervalů, vyšší spotřeba apod. Pokud tedy máte zájem o koupi sportovního vozu, berte prosím kreativitu výrobců při vymýšlení koncovek s nadhledem. Tak, jako není všechno zlato, co se třpytí, není RS jako RS.


Diskuze


Reklama

FordShop.cz: Aktualizace map Ford 2016