FORD FOCUS KOMBI ST 2.0 EcoBoost 250PS
Počítejte s Fordem

Nový Ford Focus ST zlevňuje o 20 %. Výbava zůstává stále stejně bohatá

 
FORD FOCUS KOMBI ST 2.0 EcoBoost 250PS

Ve snaze o získání dominantní pozice na českém trhu se sportovními vozy nižší střední třídy se zdejší zastoupení Fordu rozhodlo výrazně snížit ceny u ostré verze oblíbeného Focusu označované jako ST. Takto výrazné zlevnění je na automobilovém trhu unikátní, zvláště tehdy, není-li nabízeno na úkor nižší výbavy, kratší záruky apod.

Sportovní vozy Ford v Evropě bodují

Mimořádně oblíbené jsou sporťáky od Fordu tradičně v Anglii, poměrně překvapivě si ale našly cestu k zákazníkům i v Německu či ve Švýcarsku. A to i přes to, že je Německo doslova baštou automobilového průmyslu. Ikona milionů teenagerů, Golf GTI, se sice stále těší velké oblibě, mimořádné jízdní vlastnosti Focusu ST coby jeho přímého konkurenta však již dokázaly přesvědčit tisíce Němců o tom, že se občas vyplatí rozhodovat se rozumem, nikoliv srdcem.

Ani Fiesta ST na tom není hůře. Právě naopak. Tento malý dravý vůz dokáže brilantně čelit početné konkurenci jak z Německa, Francie tak z dalších zemí. Polo GTI či Corsa OPC se rozhodně nemohou těšit výsostnému postavení na evropském trhu, a to ani přes výborné výsledky prvně jmenovaného vozu v MS v rally. O Fiestě ST totiž platí totéž co o Focusu ST. Výborný podvozek, bohatá výbava, prvotřídní bezpečnost a až návykové potěšení z jízdy z ní dělají vůz, který racionálně uvažující řidič toužící po adrenalinu za volantem nemůže ignorovat.

Cenovka Focusu ST se propadla hluboko pod 700 tisíc korun

Cena pětidveřového Focusu ST byla nově stanovena na 659990 korun. Nebylo přitom nijak manipulováno s bohatou bezpečnostní a komfortní výbavou. Atraktivní kombi se pak prodává za necelých 690 tisícovek, což je o více než 200 tisíc korun méně než původně.

Focus ST má ambice stát se nejprodávanějším vozem ve své třídě

Od výrazného zlevnění si Ford slibuje navýšení prodejů a potenciálně zisk titulu nejprodávanějšího sportovního vozu nižší střední třídy. V Čechách totiž musí počítat s poměrně silným konkurentem, Octavií RS. Proti ní je totiž Focus ST v poměrně velké nevýhodě. Octavia je totiž v české kotlině velice oblíbená, pyšní se navíc puncem “českého” vozu. Jak ale ukazují zkušenosti Fordu z Německa, patriotismus je věc jedna, špičková kvalita a skvělé jízdní vlastnosti věc druhá.

Focus ST? Je jen na vás, jak moc si jej připustíte k tělu

Motor 2.0 EcoBoost dodává vozu Focus ST ohromující výkon. Tomuto výkonu dokonale odpovídá přesná kontrola nového sportovního řízení a zdokonalený systém přesměrování točivého momentu TVC (Torque Vectoring Control), který zlepšuje přilnavost a napomáhá k dokonalému udržování směru jízdy při zatáčení. Pro ještě větší požitek z jízdy zvýrazňuje speciálně vyladěný Sound Sympouser zvuk motoru při každém prudkém zrychlení. Ve sportovním interiéru si vychutnáte i nový systém Ford SYNC. Tato jedinečná technologie umožňuje ovládání hudby a mobilního telefonu hlasem. A dokonce vám může i nahlas přečíst přijaté zprávy SMS.


Diskuze


Reklama

FordShop.cz: Aktualizace map Ford 2016