FocusElectricSaarlouis_570
Počítejte s Fordem

Ford Focus Electric se začíná vyrábět i v Evropě. Jde o politickou událost

 
FocusElectricSaarlouis_570

Z výrobní linky v Saarlouis před pár dny sjel zcela první elektrický Ford Focus. Byl u toho, mimo jiné, i německý ministr životního prostředí Peter Altmaier. Šlo tak o první plně elektrický vůz značky Ford, který byl kdy v Evropě vyroben. Zdaleka však nebude poslední. Již příští rok se plánuje taktéž v Saarlouis uvedení do výroby nového plug-in hybridu C-MAX a hybridního modelu Mondeo. Ve všech třech případech jde o mimořádně technologicky vyspělé vozy, které jsou vybaveny speciálním interface upozorňujícím řidiče na aktuální stav baterie, akční rádius stejně tak jako na možnosti optimalizace jízdních návyků.

Nulové emise se staly realitou

Na novém Focusu Electric zcela jistě zaujmou jeho nulové emise. Vůz je poháněn vyspělým elektromotorem s lithium-iontovými bateriemi. Tato kombinace vozu propůjčuje slušný výkon 143 koní a maximální rychlost 136 km/h. Pro městské a příměstské ježdění byste stěží hledali stylovější, úspornější a ekologičtější vůz. Ani na dlouhých cestách při dálničních rychlostech však Focus Electric nemá problémy. Jedinou nevýhodou tak stále zůstává omezená infrastruktura dobíjecích míst.

Strategie One Ford se vztahuje i na elektrické vozy

Tak jako celá řada modelů Ford byl i Focus Electric vyvinut v rámci globální platformy One Ford. Vůz se již nějakou dobu úspěšně prodává v USA, mimořádně oblíbené je zde i mini MPV C-MAX v plně elektrické verzi. Ostatně americký energetický gigant General Electric si C-MAXů s nulovými emisemi od Fordu zakoupil na konci minulého roku dva tisíce.

Focus Electric představuje spolehlivé vozidlo

Ohledně elektromobilů je ve společnosti rozšířeno několik mýtů. Někdo tvrdí – samozřejmě bez jakýchkoliv zkušeností – že životnost těchto vozidel je výrazně nižší než u těch dieselových či benzínových. Další zlí jazykové mají za to, že v případě poruchy elektrického pohonu by případná oprava vyšla na statisíce a fakticky by znamenala odpis takového vozu. Takové závěry jsou však krajně neospravedlnitelné. Existují elektromobily, které najely bez jakýchkoliv potíží i přes 300 000 km. Šlo zpravidla o původní Toyotu Prius, jejíž elektrický systém ale nebyl zdaleka tak sofistikovaný jako ve Focusu Electric. I pokud by došlo k technickým potížím s elektrickým vozem, zdaleka ne vždy je nutné např. kompletně měnit baterie. Elektromotory jsou navíc ze své podstaty mnohem jednodušší než např. benzínové agregáty. Ty mohou obsahovat i stovky pohyblivých částí, zatímco u elektromotoru to není více než deset. Jedinými slabými stránkami elektrických vozů tak zůstává vyšší pořizovací cena a nedostatek “čerpacích” stanic. Jejich jednoznačným kladem jsou ale nulové emise a zhruba třetinové náklady na provoz.


Diskuze


Reklama

FordShop.cz: Aktualizace map Ford 2016