Prokop mimi
Počítejte s Fordem

Rallye Acropolis vyhrál Latvala. Martin Prokop dojel sedmý

 
Prokop mimi

Seriál MS v rallye se opět přesunul na starý kontinent. Další závod se totiž jel na klikatých šotolinou pokrytých cestičkách v oblasti řecké Atiky. Rallye Acropolis, pro mnohé nejtěžší a nejnáročnější podnik v rámci MS, si i letos přichystal řadu překvapení. Dosud suverénní Sebastien Ogier skončil až desátý, z vítězství se naopak radoval jeho týmový kolega Latvala. Neuville s Fiestou byl třetí

Latvala slavil první vítězství v sezóně

Bývalá jednička Fordu, Fin Latvala, se radoval z vůbec prvního vítězství v této sezóně MS. Konečně se mu tedy podařilo vymanit se z bludného kruhu jezdeckých chyb a technických závad. A co víc, od začátku sezóny byl Latvala tak trochu ve stínu svého týmového kolegy Ogiera. Ten již na začátku seriálu nabral bezprecedentní formu a s trochou nadsázky vyhrál, co se dalo. Triumfem na nejtěžší trati vůbec tak Latvala dokázal týmu, sobě i fanouškům, že do starého železa nepatří a vyhrávat stále umí.

Výjimečně jel Sordo

Velkým překvapením řecké štace bylo stříbro Daniho Sorda. Španělský pilot se svým Citroenem jel bravurně, nedělal chyby a za vítězem zaostal o necelé dvě minuty. Na paty se mu sice lepil třetí Neuville na Fiestě, Sordo jej však před sebe nepustil.

Martin Prokop dokázal, že patří mezi špičku

Vyrovnaným a racionálním projevem se v Řecku blýskl Martin Prokop. Pilot Jipocaru vybojoval 7. místo, připsal si další body a zařadil se mezi pětici Fiest WRC, které se vešly do první desítky. Pochlubit se tedy mohl skalpem Ogiera, Hirvonena ale i Novikova.

Řecká rally měla nepříjemnou dohru. Citroen podal oficiální protest na záložní baterii ve vozech VW

S určitou dávkou nadsázky by se dalo říci, že letošní ročník řeckého podniku neskončil protnutím cílové pásky ale až rozhodnutím komisařů FIA. Citroen si totiž stěžoval na záložní baterii VW Polo WRC a její údajně nepovolené použití v rámci závodů. Dle nařízení FIA je totiž možné záložní baterii převážet v zadní části vozu pouze tehdy, není-li zapojená. To se i nakonec potvrdilo. Zástupci VW byli totiž schopní, že baterie skutečně během jízdy zapojená nebyla. Mimo to se také ukázalo, že toto technické řešení si VW nechal sám zkontrolovat FIA již před rokem. Otázkou tak zůstává, co Citroen tímto protestem sledoval? Bylo by totiž velice nepravděpodobné, že by FIA shledala použití záložní baterie jako nepovolené a umístění obou vozů Polo WRC jako nelegitimní.

Zdroj foto: dmacktyres.com


Diskuze


Reklama

FordShop.cz: Aktualizace map Ford 2016