Exteriér_Fordu_Fiesta_ST
Počítejte s Fordem

O novou Fiestu ST je velký zájem. Populární je hlavně v Německu, Anglii a ve Švýcarsku

 
Exteriér_Fordu_Fiesta_ST

Od března letošního roku, kdy na pulty prodejců zamířila zbrusu nová Fiesta ST, již Ford registruje více než 3000 objednávek na tento vůz. Největší zájem je tradičně v Anglii, kde mají vozy mnohem silnější pozici než v kontinentální Evropě. Ovšem i v rámci Německa se Fiestě ST daří velice dobře konkurovat sportovním vozům místní provenience, zejména Volkswagenu Polo GTI a Opelu Corsa OPC.

Fiesta ST je ideální volbou na úzké okrsky

Pokud hledáte malé subkompaktní vozítko, se kterým si užijete spoustu zábavy, stěží najdete vhodnějšího kandidáta než Fiestu ST. Vůz vystřelí na stovku za méně než 7 vteřin, i v rychlosti 200 km/h stále slušně zrychluje, to vše je navíc sekundováno prvotřídním podvozkem vyvinutým oddělením Ford Team RS, evropskou sekcí Global Performance Vehicles.

Fiesta ST je nejdynamičtějším vozem ve své třídě

Pokročilé technologie nového Fordu Fiesta ST dokáží přeměnit hrubou sílu v dynamickou rychlost, která zůstává stále ve vašich rukou. Jeho speciálně vyladěný, snížený podvozek napomáhá ovladatelnosti, systém stranového přesměrování točivého momentu TVC dodává optimální přilnavost v zatáčkách a elektronický stabilizační systém ESP vám pomůže i v těch nejnáročnějších podmínkách. V závislosti na situaci můžete zvolit mezi třemi režimy systému ESP: “On” (zapnuto), “Wide slip” (vypnuta kontrola trakce) nebo “Off” (vypnuto). Aby byly zajištěny nejlepší dynamické jízdní vlastnosti ve třídě, nový Ford Fiesta byl rozsáhle testován, a to na více než 5 000 km německého závodního okruhu Nürburgring Nordschleife.

Kdy technologie pomáhají

Nová Fiesta ST je vybavena celou řadou inteligentních technologií. Například systém SYNC vám umožní ovládat hudební přehrávač nebo telefon za pomocí jednoduchých hlasových povelů. V neposlední řadě je jeho součástí také funkce automatického nouzového volání Emergency Assist. Funkce My Key vám umožní omezit výkon vozu, pokud jej někomu půjčíte. Skvělou novinkou jsou také sportovní sedadla Recaro, která jsou do Fiesty ST dodávána jako standardní výbava vůbec poprvé.

Vývojový team, který stál u zrodu Fiesty ST, byl oceněn

Tým inženýrů, který se podílel na vývoji jízdních vlastností Fiesty ST, obdržel na vyhlašování odborných cen 2013 Vehicle Dynamics International Awards titul Dynamics Team of the Year. Stejné ocenění si odnesl i David Put, testovací jezdec a odborník Ford Team RS na ladění jízdních vlastností. Může se tedy pyšnit titulem Dynamicist of the Year.

Ford je potěšený mimořádným zájmem v Německu

Vozy Fiesta ST i Focus ST jsou na německém trhu velice úspěšné. Daří se jim tedy slušně konkurovat i třeba Polu GTI či modle tisíců teenagerů, Golfu GTI. Zda německým automobilkám začíná docházet dech, je samozřejmě těžké spekulovat. Pro Fiestu ST, a ostatně i pro Focus ST, bude důležité, zda se zájem o ně ustálí či dokonce ještě zvýší. Už nyní se ale dá říci, že peníze investované do vývoje těchto mimořádných sportovních vozů, se Fordu vrátí.

Chystá se Fiesta RS?

V souvislosti s plánovaným představením zcela nového Focusu RS v roce 2015 se automobiloví fajnšmekři ptají, zda se něco podobného chystá i u Fiesty. Prozatím je bohužel musíme zklamat. Fiesta RS se v nejbližších letech neplánuje, určitým zadostiučiněním ale může být právě o něco větší Focus RS. Ten by měl být poháněn přeplňovanou “dvatrojkou” nabízející výkon snad až někde kolem 350 koní.


Diskuze


Reklama

FordShop.cz: Aktualizace map Ford 2016