FORD FOCUS KOMBI ST 2.0 EcoBoost 250PS
Počítejte s Fordem

Po desetileté pauze spatřil světlo světa Focus ST ve verzi kombi

 
FORD FOCUS KOMBI ST 2.0 EcoBoost 250PS

Praktický rodinný vůz, reprezentativní služební auto, sporťák… Kdepak, nemluvíme o třech rozdílných vozech. Řeč je o zbrusu novém Focusu ST kombi, vozu, který kromě pokročilých technologií a brilantních jízdních vlastností dokáže nabídnout i praktičnost, versatilitu a komfort. Nevěříte?

Sportovní vůz a přitom kombík? Proč ne?

Focus ST se dočkal karosářské verze kombi po docela dlouhých deseti letech. Návrat se však tomuto nabroušenému kombíčku vskutku povedl. Otevřená mřížka předního nárazníku, přepracovaná kapota a dravě vyhlížející světlomety dávají jasně na vědomí, že tohle není jen tak nějaké obyčejné přibližovadlo pro každého. Ani u ST verzí však Ford nezapomíná na své předsevzetí vyrábět vozy vhodné ke každodennímu používání s velkou užitnou hodnotou. Zavazadlový prostor je tak snadno přístupný a bohatě dimenzovaný, na zadních sedadlech by neměla mít problém se pohodlně usadit i trojice stavěných dospělých mužů. Vůz je tak možné použít takřka na ledasco. Od driftování na letišti či okruhu, přes dovolenkovou jízdu do Itálie až třeba po služební cestu na Slovensko. Focus ST kombi je vždy připraven. A co vy?

Koní přibylo, válců ubylo

Předchozí generace modelu ST byla poháněna pětiválcem. Tento motor původně od Volva sice poskytoval solidních 225 koní a ani jeho spotřeba nebyla nikterak vysoká, ovšem vývoj musí jít kupředu. Ford se tedy pod kapotu Focusu ST rozhodl montovat moderní dvoulitr EcoBoost. Tento přeplňovaný čtyřválec ze sebe dokáže dostat 250 koní, což je na ani ne 1400 kilogramů vážící kombi více než solidní stádo. Kombinovaná spotřeba udávaná výrobcem pak činí 7,2 litrů na 100 km, což je při úsporné jízdě údaj zcela reálný. Ovšem přiznejme si, kdo si koupí Focus ST, aby jezdil na spotřebu?

Precizní podvozek dokáže překvapit. Ale jen pozitivně

Podvozek Focusu ST kombi patří v dané třídě k absolutní špičce, není-li vůbec nejlepší. Abyste vůz takříkajíc urvali, museli byste mít buď hodně špatné pneumatiky, být skutečně mizernými řidiči anebo najet na námrazu či třeba písek. Pokud však nemáte ambice pokořit fyzikální zákony, Focus ST vás nezradí. Další obrovskou výhodou je mimořádná zpětná vazba řízení. Ve volantu krásně cítíte všechny nerovnosti na silnici, s předstihem navíc dokážete zaregistrovat třeba i počátek smyku, aquaplaningu apod. Když k tomu všemu připočtete ještě vysoce účinné brzdy a také krátké přesné řazení, nebudete moci nesouhlasit, že Focus ST je auto, na které jen tak nenarazíte.

Pevné a přitom komfortní posezení

Sedačky renomované firmy RECARO zaujmou širokým bočním vedením, zároveň jsou však i pohodlné. Ani na dlouhých trasách se tak nemusíte bát, že vám jízda Focusem ST trochu proklepe žebra. Cestující na zadních sedadlech ocení větší prostor pro nohy než u předchozí generace. Dokonce ani nadprůměrně vysoký muž se vzadu nemusí bát nějakého zásadního omezení.

Jízda ve Focusu ST je zábava. Pro řidiče i spolujezdce

Hliníkové pedály, kožený volant, kůží potažená hlavice řadicí páky a řada dalších vychytávek rozhodně nenechá nikoho na pochybách, že je Focus ST plnokrevný sportovec. Podmaní si vás totiž již po prvních kilometrech a myslet na něj budete ještě dlouho po tom, co odložíte klíče na polici. Velkou výhodou je kvalitní a výkonný audiosystém se šesti reproduktory, samozřejmě kompatibilní s MP3. Možnost jej ovládat pouze pomocí volantu se již u Fordu stala naprostým standardem, proto ji zde zmíníme jen tak na okraj.

Bezpečnost především

Nový Focus ST je mimořádně bezpečný vůz. Kromě pečlivě propracovaných deformačních zón a mimořádně odolné karoserie se o zdraví a život posádky stará několik airbagů – čelní, boční a stropní pro přední řadu sedadel, stropní pro zadní sedadla.
Aktivní bezpečnost je potom řešena, samozřejmě kromě vynikajícího podvozku, vypínatelným ESP, systémem stranového přesměrování točivého momentu TVC, protiprokluzovým systémem TA či brzdovým asistentem. Nechybí samozřejmě ani ABS vybavené elektronickým rozdělovačem brzdné síly. Sledování mrtvého úhlu BLIS, parkovací asistent či třeba systém sledování tlaku v pneumatikách je taktéž ve standardu, připlatit si je nutné pouze za Active City Stop.


Diskuze


Reklama

FordShop.cz: Aktualizace map Ford 2016