MartinProkop-RallyPortugal-1-600x270
Počítejte s Fordem

Ogier před sebe v Portugalsku nikoho nepustil a opět zvítězil. Martin Prokop zajel krásné 7. místo

 
MartinProkop-RallyPortugal-1-600x270

Král je mrtev, ať žije král. Toto prastaré rčení by se dost možná dalo aplikovat na dvojici francouzských jezdců Loeba a Ogiera. Zatímco ten první v rallye pomalu končí a odchází do šoférského důchodu, druhý se zrovna objevil. Mimořádná forma totiž Sebastiena Ogiera neopustila ani v Portugalsku. Opět zvítězil a navíc ještě i vyhrál závěrečnou Powerstage. V letošním ročníku MS v rallye je tak Ogier suverénně nejlepší. Vyhrál totiž zatím, kromě Monte Carla, kde byl druhý, všechny letošní závody.

VW se zatím mimořádně daří. Náhoda?

Až do svého přestupu v VW patřil Ogier sice mezi špičku ovšem ne tu absolutní. Otázkou tak je, zda se skutečně u VW našel, zda mu mimořádně vyhovuje vůz Polo WRC, anebo jde pouze o dočasnou formu či dokonce štěstí. VW sice připravil pro MS své Polo velice kvalitně, technické problémy se mu však zcela nevyhýbají. Ogierovi však ano. Prokluzující spojka jej sice trápila v neděli ráno na RZ13, nedonutila jej však vůz odstavit. Tým situaci vyřešil promptně a drobné manko Francouz dokázal stáhnout. Na pořad dne se tak dostává otázka, zda Ogier nemá jednoduše z pekla štěstí. To jsou však čiré spekulace. Prozatím trojlístek VW-Polo-Ogier šlape jako hodinky. Nedá se tak očekávat nic jiného, než že francouzský jezdec bude usilovat o titul mistra světa.

VW téměř ovládl stupně vítězů

Nechybělo moc a první dvě místa by patřili Volkswagenu. Díky poškozené poloose však bývalý jezdec Fordu, Fin Latvala, ztratil téměř 4 minuty a pustil tak před sebe Hirvonena na Citroenu. I tak ale skončil na bronzové pozici, jelikož Novikovovi na Fiestě WRC se téměř 80sekundové manko nepodařilo dotáhnout. Další pilot ve Fiestě WRC, Al-Attiyah v barvách Kataru, skončil pátý.

Martin Prokop jde krůček po krůčku dopředu

Martin Prokop opět nejel na krev a opět se mu to bohatě vyplatilo. Konečné sedmé místo vybojoval sice jen díky technickým problémům ostatních jezdců, za sebou však nechal i hvězdného Madse Ostberga. Ten však má narozdíl od Prokopa za sebou zázemí M-Sportu, Prokop je soukromník.

Prokopa trápil zadní diferenciál. Dvě sobotní zkoušky tak absolvoval pouze s pohonem přední nápravy

Do nedělních etap vstupovala posádka Prokop/Ernst z 10. místa. Na něj se propadli díky porouchaného zadnímu diferenciálu. Fiona tak přišla o pohon všech kol a posádka Jipocaru o 4 příčky. Na nových pneumatikách a s již opraveným autem však Prokop v neděli ráno lehce zariskoval a dostal se ihned na 8. místo. Ještě o jednu příčku dopředu jej pak dostaly technické problémy Kuiperse z Holandska.

Prokop přiznává, že štěstěna stála při něm

“Nechtěli jsme nechat nikoho na pochybách,” tvrdí jihlavský pilot, “že desáté místo si nezasloužíme a máme na víc. Proto jsem hned na první zkoušce zasportoval a splnil náš plán pro nedělní etapu. Další posun vzhůru už byl kvůli značným odstupům bohužel nereálný, koncentroval jsem se tedy na udržení osmého místa. S ubývajícím vzorkem na gumách to bylo ale těžší a tak poslední erzeta celé rally byl pořádný očistec. Kontrola trakce byla hodně špatná, dokonce jsem asi kilometr před cílem auto přetočil, odrazil se od skaliska a skončil mimo trať mezi stromky. Stálo nás to nějaký čas se dostat zpět, ale na konečný výsledek to už naštěstí nemělo vliv. Do cíle jsme dorazili na úplně oholených gumách, které připomínaly spíše okruhový slick. Nakonec nám ale odpolední technické potíže Holanďana Kuiperse přihrály sedmé místo v konečném pořadí. Rallyová štěstěna,” dodává Prokop s úsměvem na tváři, “se nám tedy ukázala ve všech podobách.” Nezbývá tedy než věřit, že se od Prokopa štěstí jen tak neodvrátí. Dalším podnikem je totiž Argentina, kde se Prokop v minulém roce blýskl úžasným čtvrtým místem.

Zdroj foto: martinprokop.com


Diskuze


Reklama

FordShop.cz: Aktualizace map Ford 2016